Tuesday 24 February 2009

Apa ada pada 22 Feb??

'Hpy 20th bufday.May god grant u wtv u r wishing for.Moga terus sukses~'

'Salam.aku bkn lupe nk wish tau,tp aku bru topup nh.Happy blated birthday! sorry sgt3'

'HEPI BESDAY.sanah helwah ya gamel.kullu sanah wenta tayyibin.juz wanna wish u semoga dirahmati Allah slalu,mnjd muslim doc yg berjaya,mnjd shbt yg blapang dada,dmurahkan rezeki dan dpt isteri y solehah'



dari pesanan SMS,wall Facebook,message kat YM hingga la ke helaian kertas..antara wish yg aku dapat...yup,its my birthday tho...not just an ordinary birthday,its my 20th birthday!!!


aku dah tua...waaa!!!

lupakan TURKEY BACKPACKER ADVENTURES utk sementara waktu...i'm in da mood nk cerita tentang birthday aku...

selalunya,kalau di Malaysia...ibu dan baba akan bawa dinner kat luar tiap kali birthday setiap daripada kami berlima tiba...kalau tidak di fastfood,kami di bawa ke Restoran Senibong,salah satu restoran seafood yg paling popular di Johor Bahru..nama je restoran seafood,tp apa yg special di sini,nasi lemak dgn ayam goreng berempah dia..memang sedap..itu selalunya dijadikan sebagai hadiah utk birthday boy@girl dlm adik beradik aku...of course laa ayin (adik bongsu) akan dpt extra present...bongsu maa....jeles pun ade kdg2 die dpt present,even mase tu aku dh sekolah menengah...huhu....

lepas aku fly ke Egypt,setiap kali tiba 22 Feb,hanya SMS@panggilan telefon je aku terima dari Malaysia,tiada lagi free dinner mcm dulu...nk dpt hadiah apatah lagi (bukan bernada mengharap ea),lain laa kalau ade org kat sana sanggup nk kirim present ke...hehehe...

namun,aku dikelilingi oleh kwn2 yg menghargai aku..aku ni bukan laa baik sgt,selalu buat2 tak faham bila org tanya,sound direct tanpa sedar org tu tgh terluka hati dgn kata2 aku dan byk lagi laa...tp,apa yg mereka balas...mereka belai aku seperti menatang minyak yg penuh,haha...takde laa,mereka igt bday aku...siap beli kek,sambut pd jam 12 mlm 21 hb tu...ada yg bagi hadiah dan kad...terharu tol...huhu...

tp,berlainan cerita pula pada sambutan birthday yg ke 20 ni...hidup aku telah dihadiri dgn 'cahaya petunjuk'...petunjuk yg aku harap dpt membawa aku ke arah yg lebih baik..namun,apa yg aku dh buat??baik2 siang panas,jd hujan lebat lak mlm tu (fhm2 laa ea)...apa yg jadi pd mlm tu,hanya segelintir org je tau...dan biarla bnda tu berlalu..lgpun,bnda dh jadi pun...nk ungkit2,buatkan aku rase bersalah je...dia pun dh maafkan aku..so fair laa kan...(pdhal dlm hati,tau tak patut buat mcm tu)..org lain happy bile birthday die,aku lak yg diselubungi rasa bersalah...huhu...

aku betul2 tak sangka,mlm tu ade kiriman cheese cake dari dia..thol n medad selalu kaco aku berkenaan dgn hal ni,mereka jamin,mlm birthday aku,akan ade kiriman something dari dia,tp aku tak percaya..tgk2,mmg ade betul...tak tau aa kebetulan je ke atau mmg thol dh plan awal2 dgn dia...layan je laa...yg penting,cheese cake tu sedap....waa..nak lagi!!!!!!!!!!!!!!

berkenaan dgn present,byk gak laa hadiah yg aku dpt...aku dpt 3 buah buku motivasi,berkenaan dgn Maqrur dan Masrur (hari kiamat),keindahan Al-Quran dan buku berkenaan dgn 'Thought'...satu lampu tidur (sounds funny rite,tp lawa lampu tu)...senaskhah Al-Quran (from Jordan,jauuh tuu),perfume dan segulung helaian kertas berisi nasihat yang membina....dan tak lupa,sehelai baju dari Turki (even baju tu tak sesuai dipakai di khalayak ramai,tp baju tu lawa),thanx bro!!

credits to housemates aku sbb belikan chocolate cake tu,walaupun nmpk cliche (asyik choc cake je setiap kali smbt bday),aku tak kesah,tp aku sayang korang sume...miss teddy,Huzaifah n Mukmin for the books...Ijud,Mukmin dan Faysal sebab sanggup tidur Giza nk celebrate bday aku mlm tu...dak2 Giza yg lain,thanx guys....kwn2 yg bg wish kat aku (tak kisah di mana jua anda berada,sama ada melalui SMS,FB@YM)...ahli beit cheese cake sbb bg lampu tu,lawa..medad jeles dgn lampu tu,nnt bday die,bg lampu lg lawa tau...hahaha...n last but not least,to princess..thanx for the cheese cake n all those things u gave me,n sorry for what happened dat night..not intented to do such thing to u,huhu...

sekian sahaja tentang apa yg berlaku pada 22 Feb...khas utk 22 Feb 2009 tau...hehe



**aku saja nak luahkan perasaan aku kat sini,sbb aku rase betul2 dihargai pada 22 Feb yg lepas...walaupun aku rasa mcm tak layak diorang nk bg aku itu dan ini...namun,itu laa kwn2 aku...bermacam2 kerenah,namun aku tetap menyayangi mereka semua..harap korang semua dapat doakan kesejahteraan aku di dunia dan di akhirat,amiin....**

11 comments:

Anonymous said...

bufday ko ek??

wuhuhu~~

sorry x wish!

happy belated bufday!!

Noor Asyila said...

amboii paan..banyaknye ko dpt hadiah.sakan naa..(jeles kt)

pape pon,ko da tua~!!terima lah hakikat diri anda itu..huhu

cairoboy said...

aisyah :
hehe..xpe2...thanx 4 da wish...

estudiante :
hehe...tggu je laa bday ko yg ke 20 nnt...nnt ade aa..lalallaa..ye2 aku tua...aku terima diri aku seadanya...huhu...(tp cm dak2 lagi,huhu)

princess said...

bestnye byk hadiah!!!! nak hadiah byk2 jugak!!

tapi not my besday pn dpt hadiah jgk...hehe.. :D

Dr. E-iN said...

aiyak...
burfday rupenya..
ingtkn perang dunia ke ape(yela,kite ni blajar sejarah sekerat jalan je)wahaha~!
happy BELATEEEEDDDDDDDDD birhday..
tahqiqkan sket BELATED tu ye~!
haha..

[MH] said...

haha.....
aku pun terharu bc entry ni..mcm besday aku plak

Anonymous said...

wowowowo...best nye paan dpt byk hadiah.....haha...xpe psni turn ak lak..tp ak xla sefemes ko n xdela org nk bg2 hadiah kt ak ni...tp klau dpt hadiah dr die satu pun ak dh ckup syukur...hahaha...

Anonymous said...

hepi belated burfday...

o0o0o0o..

dpt cheese cke..

besnyer..

kt cni pon rmai yg mngidm cheese cake..

cairoboy said...

princess :
alaa,tggu je laa august nnt...ade laa hadiah dr kayangan nnt..kuikuikui

dr ein :
hhuhuhu..perang ada gak,perang dingin,hihihi....adakah itu satu perlian??haih...

fathiyyah :
haha..ko terharu??bg pihak aku ke...thank you..hehehhe

ninja turtle :
huhuhu...kesiannye ko...xpe2,x famous pun xpe...kwn2 ko lain ade kan...hehe...nnt aa aku gtau die sal bday ko...bia die bg ko hadiah besar2!!!

atiqah :
hehe..thanx2...erm,yeke...xpe aa...nnt soh akak pos...hehe

nannychomel said...

Happy belated birthday! Sorry, teroverlooked. Kalau x bole je kirim hadiah sekali dgn brg2 thia..

Anyway, auntie doakan semoga Cairo boy panjang umur, dimurahkan rezeki, diberi kemudahan dlm segala urusan dan sentiasa dlm rahmat dan kasih syg Allah.

cairoboy said...

nannychomel :
hehe..its ok..x kesa pun..aunty just doakan kesejahteraan saya dh cukup ok dh..heeee...

hehe,thankyou2....dh 20 ni,kna tukar name laa rasenye...xleh cairoBOY dh..huhu...