Monday 7 December 2009

Mimpi yang akan jadi kenyataan


Birthday aku tak lama lagi. Ade sesiapa tak yg baik hati nak hadiahkan aku D60? Ade hikmah jugak jadi orang Jabatan Galeri dlm PERUBATAN ni. Ade hobi baru. Tapi tak reti pun nak guna benda alah ni sebenarnye. Takpe, boleh belajar. Ingat balik summer depan nk join kursus fotografi laa. Cam seronok je. Tapi syaratnye kena la ade SLR sendiri. Mintak2 laa baba baca entry ni, boleh bodek die belikan benda ni. Haih, thn lepas baru dpt PSP, tahun ni nak D60 pulak. macam takde harapan je baba nak belikan. bodek ibu pulak laa. dapat ke eak agak2 kalau mntak dgn ibu? boleh ke haa? dorang baru balik dari haji, duit pun baru abis kat sana. haha. Takpe, ade rezeki, aku akan beli sebijik!



Haa, yang ni pulak apehal? nak mintak hadiah kereta pulak! owh, sungguh bertuah aku kalau ade orang hadiahkan aku 5 series ni sebijik. Tapi ade kemungkinan jugak. Mane tau kan, tiba2 satu hari, aku terselamatkan puteri raja dari bangunan yg terbakar ke. Sebagai pembalasan, raja tu bagi aku 5 series ni sebijik. Mak aih, untung giler! Kereta ni aku dah lama idam2kan. Tapi tak tau bile boleh aku dapatkan. 3 tahun jd doktor agak2 dah boleh beli ke belum eak kereta ni? 5 tahun ke? Time tu dah tak boleh beli kereta ni dah. Kena beli MPV laa plak, sbb anak2 dah ramai time tu. 5 orang kot anak aku. campur bini, dah tujuh orang dah. family aku sekarang ni pun kalau full strength, dah kena naik Odyssey kalau nak kemana2.Kalau sumbat semua anak2 campur bini aku dlm kereta ni, tak muat laa kot rasa nya. Tapi kalau 7 series cam muat je. Tapi tak nak aa 7 series. besar sangat aa. 5 series ni pun dah besar gedabak, lagi mahu 7 series. ntahlaa eak, cmne eak? kalau dlm angan2, nak kereta ni time HO. haha. nonsense. lain aa kalau baba menteri ke dato' ke. boleh aa dapat sebijik time HO.

Haih, papehal pun, aku kena usaha betol2 kalau nak dapatkan benda yg aku nak. Angan2 je tak cukup. kena ade follow up. boleh kot. ni baru kereta dgn SLR. pasni nak cari duit nak buat rumah banglo ade swimming pool kat backyard lg. dgn indoor basketball court lagi. tu mane nk cekau duit plak??! kena tunggu jadi pengarah hospital dulu kot baru ade rumah macam tu. ke cmne?? ade cara lain? jual dadah kot untung. jom!

Walaaweeeih, ko ni dah angau ke ape. dah2, gi tido sane. esok ade kelas parasit. hafal nematodes pun tak lepas lagi, berangan nak 5 series konon!

Btw baba, kalau ade niat nk tukar BMW kan, tukar 5 series, warna titanium silver dgn star spoke sport rim sekali ea. nanti boleh along pinjam untuk pg kerja. hehe.

Astaghfirullah, ni semua dunia!!

14 comments:

princess said...

bmw meraaaaaah laaaa...cntik! :p

yg biru cair pn cntik jgk..

cairoboy said...

princess :
merah? daa.how can u like a car with a strong color huh??!
biru cair tu ok laa jgak.tp putih/silver tetap di hati.lalalalala

macho said...

hoih d60..
rugi woo sape ada dslr, gambar dia paling sikit skali tau. berdasarkan pngalaman aku yg ada 4 org kawan terdekat yg guna slr tuh..gambar kami yg takde camera ni la yg banyak..haha

cairoboy said...

macho :
haha,tau je.xpelaa,nnt soh aa kwn lain amikkan gmba kite.kalau bg org yg bminat kan,bile amik gmba n gmba tu nmpk lawa,die akan rase satu feeling yg teramat seronok.hehe

nabil alhanis said...

paan: btol3...

princess said...

ha btul2.rugi..xde gmbr sndr..n bile org amikkn gmbr, xsecantik cm kte amik gmbr org..

Noor Asyila said...

haha..paan tkde keje

xpe,nti da kaya,belila sume nih.

sengal ubi!

HafizAdam said...

tapi kan Paan, ko makan pe?

3 tahun jadi doktor, anak dh 5 orang?
setahun 2 orang ke ape? haha

cairoboy said...

princess :
gmba sndri xde,yg pntg puas hati!

asyila :
nk tggu kaya,mau x lg 15-20 thn.time tu anak aku dh nk spm dh.dh besar anak bapak!

dinmat :
haha,tu pun ko pasan eak dinmat.aku main sebut je.sbb 5 org cm best je.aku men tibai je laa.

aku makan maajun pati gamat dgn gingko biloba.hebatkan?hahaha..

xdela,2 kali kelahiran tu dpt anak kembar.so 5 laa.ke cmne??hahahaha..

Hazim Azhar said...

hoho.. dapat jugak ko akhirnye camera impian ko ek~~~

(psst.. jangan sampai bawak ke kuliah tiap ari dah la k)

cairoboy said...

hazim :
belum lg laa zim.birthday aku x lame lagi.belikan aku satu boleh??

Anonymous said...

d60 xbes bro.xde autofocus,nati kne kuar duit bnyk utk lens yg auto.

he he he saja menghasut disini

cairoboy said...

anony:
oo really?erm,tu la.org suggest D40 je utk beginner.tp rase cm nk up skit dr org lain.D90 plak ade vdoe recorder,cnfrm mahal yg amat.

hurm..

anony,belikan aku satu weih!

Anonymous said...

yup

d40 model da lme sgt.xde autofocus gak.

d80 ada autofocus tp.ISO de hancos.

d90 mmg macho tp harga pn bes.

guna canon 400d le.lens 3rd party bnyk dan murah banding nikon-mount
mmg top notch utk beginner

tp photographer yg pro xkesah camera ape pon janji skill ada.
ha ha ha ha

btw aku pakai nikon d80+18-200mm VR

sorry bnyk merepek lak.

bb

selamat mengelik~~

sorry gne nick anonymous.jgn risau, aku bukan stalker yg keji