Saturday 15 November 2008

apa kesudahan bagi nombor??

Mlm td makan kat luar di Tahrir dgn housemates....
dlm metro,ketika otw ke sana....aku,Thol n Medad bincangkan ttg hard disc yg baru dibeli oleh Apiz...1 Terabyte....besar...memang besar saiz capacity hard disc tu....1 Terabyte = 1000 Gigabyte..bayangkan laa,jika laptop kita sekarang ni paling tinggi capacitynye ialah 180 Gigabyte...tu pun x abis kita guna...ape lagi 1000 Gigabyte??

Balik kpd nombor td....apa kesudahan bg nombor??cuba korang pikir2kan....ape kesudahan bg nombor??jika kita mengira..1,2,3,4,5,6,7, dan akhir skali 9...adakah 9 itu kesudahannya??tp selepas itu ade nombor 10,so x dikira sebagai penghujung laa kan....adakah ia 99??tidak,kerana wujudnya nombor 100 selepas itu....adakah kesudahannya ialah billion??tidak,kerana trillion lagi besar drpd billion...so,ape kesudahannya??mari kita pikir same2....

Bnda yg x pernah bermain difikiranku tetiba membuatkan aku teruja dgn bnda itu....

I'm wondering...*wink2*

7 comments:

NabilahRashida said...

ksudahan bg no adalah infinity...

huhuhu...

cairoboy said...

salam...

bie sunshine :
hey you....if infinity,theres no end...dats y people made word 'infinity'...

NabilahRashida said...

yelah...tulah end die...infinity..no end...huhuhu...

jln mati pn blom tntu jln mati lg...

[amiza malik] said...

citer 2
ms aku kecik lu aku slalu tny soklan ni kt akk n abg aku tp ak xpenah puas ati ng jwpn diorang

pk punye pk,bg aku number xkn hbs n aku tkjub ng numbers

citer 2
ms kecik mak aku tnye
'adik syg mak byk mane?'
aku jwb
'byk mcm air laut'
bila da bsar sket mak aku tny lg d same soklan
i answered

'adik syg mak sebanyak nombor yg bolek kita fikirkan'

999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999 ila akhirihi.....

cairoboy said...

salam...

ayu :
hurm...sweet laa ko dgn mak ko..anak manja kan katekan....so,ko rase ade ke penghujung bg no??

dlu kat rmc,aku pgg 1 prinsip...setiap yg berakhir akan pasti berakhir...so,maknanye prinsip tu useless ke?

[amiza malik] said...

tak jugak..tak sume ade akhir... infinity sgt menakjubkan!miahaha

cairoboy said...

salam...

ayu :
erm...ape bnda yg xde akhir..kecuali nombor??