Thursday 16 July 2009

Konspirasi Kematian Michael Jackson


Tepat pukul 2.26 pagi pada 25 Jun 2009, Michael Jackson (MJ) telah disahkan meninggal. Seluruh dunia gempar dengan tragedi tersebut. Siapa sangka,lagenda moon walk yg bakal mengadakan persembahan terakhirnya di London pada Julai 2009 ni telah meninggalkan peminat fanatik beliau tanpa sempat mengucapkan selamat tinggal kepada mereka.

Setelah 2 bulan bertungkus lumus membuat raptai dan persiapan persembahannya,beliau mati secara mengejut ketika sedang tidur. Adakah sudah memang ajalnya,atau satu konspirasi barat untuk mematikan penyebaran islam??


Mengapa aku kaitkan penyebaran islam dgn kematian MJ??


Mari kita lihat kisah kehidupan MJ dan kaitan nya dgn islam.

MJ terkenal dgn sifatnya penyayang dan belas ihsan nya kepada orang2 susah. Beliau melaburkan hampir kesemua aset2nya untuk kebajikan. Beliau merupakan aktivis tegar dalam menegakkan hak african-american, mangsa AIDS, buruh kanak2, pengguguran bayi dan sebagainya. Beliau selalu berangan2 untuk menjadi seperti Peter Pan yg tidak pernah tua, selama2nya berada di alam kanak2. Riang dan gembira. Itu yg memberikan beliau inspirasi utk membina Neverland. Syurga kanak2.

Pada tahun 1989, MJ telah membuat satu kenyataan yg mengejutkan dunia.
"I have seen the Islam in the life of my brother, I have read the books about Islam. And I'd love to someday feel the calmness and peace of Islam". Kenyataan ini dibuat setelah MJ melihat kebahagiaan yg dikecapi abg beliau, Jermaine (Muhammad Abdul Aziz) setelah memeluk islam dan kini menetap di Bahrain.

Kehidupan MJ menjadi porak peranda apabila beliau telah dituduh meliwat pelakon Home Alone, Macaulay Culkin pada tahun 2005. Kenyataan dan black mail yg diterima atas tujuan untuk mengurangkan pengaruh beliau. Ini merupakan 'serangan' awal pihak barat untuk mengalihkan perhatian dunia dan menundukkan MJ daripada terus memeluk islam dan meluaskan pengaruh 'dakwah secara diamnya' ke atas peminat2nya.

Untuk beberapa tahun berikutnya, MJ mendapatkan kembali motivasi dirinya melalui rakan lamanya, Cat Steven atau nama islamnya, Yusuf Islam. Daripadanya, MJ belajar bagaimana untuk menjadi seorang muslim yg hidup di tengah2 kekafiran. Dalam masa ini juga, MJ berkawan dgn penulis lagu 'Give Thanks to Allah', Zain Bikha, yg inginkan beliau menyanyikan lagu tersebut pada bila2 masa.

Sepanjang pertuduhannya, MJ telah menginap di Bahrain selama 3 tahun dan menjadi pelajar khas Sheikh Abdullah bin Hamad Al Khalifa, anak raja Bahrain dalam usaha untuk mendalami ilmu2 agama islam. Dalam masa ini,beliau belajar bagaimana hendak bersolat,baca Al-quran dan sebagainya. Akhirnya, dengan berkat hidayah Allah, MJ telah mengucap dua kalimah syahadah di dalam satu majlis keramaian yg diadakan di Los Angeles pada November 2008. Majlis ini hanya dihadiri oleh kaum keluarga terdekat dan sahabat2 handai MJ. Sebulan kemudian, beliau telah berjaya menunaikan haji bersama raja Bahrain bersama Sheikh Abdullah bin Hamad Al Khalifa.

Kini, MJ telah menganut islam. Apa pula agenda barat untuk menutup kebenaran tersebut??

Pada Mac 2009, MJ telah membuat sidang media yg menyatakan tentang niatnya untuk membuat persembahan terakhirnya sebelum bersara daripada bidang nyanyiannya. Namun, tiada siapa tahu yg niatnya itu hanya tinggal usaha yg sia2 apabila beliau dikatakan telah dibunuh 3 bulan kemudian, sejurus sebelum beliau sempat membuat persembahan terakhirnya di London.

Beliau bercadang untuk bernyanyi bersama dengan Yusuf Islam dan rakan2nya di atas pentas dan mengumumkan tentang persaraan dan keislaman beliau pada malam persembahan itu nanti. Di akhir persembahannya nanti, beliau akan menyanyikan lagu 'Give Thanks to Allah' bersama2 Yusuf Islam. Inilah antara faktor mengapa MJ memilih London sebagai lokasi perembahan terakhirnya, untuk mengelakkan ancaman dari Am**ika dan membolehkan beliau bergabung suara dgn Yusuf Islam yg sedang menetap di England.

Pada pukul 12.30 tgh malam, 25 Jun 2009, setelah usai melakukan raptai untuk persembahan terakhirnya, MJ memeluk production manager nya dan berkata, "After reherasing for 2 months, I am finally ready for the concert..." dan sambil melambai ke arah krew2nya sambil berkata, "It was a good night everyone. I'll see you all tomorrow...", dan itu lah kata2 terakhir MJ kepada mereka sebelum disahkan meninggalkan meninggal dunia 2 jam selepas itu.

Setelah pihak berkuasa di panggil untuk siasat kematian MJ, banyak kerenah birokrasi dalaman yg mereka lakonkan untuk melewatkan proses siasatan kematian lagenda ini. Keputusan autopsi hanya boleh di keluarkan selepas 2 bulan. Sangat tidak logik,even sistem paling lapuk bedah siasat mayat di Afrika sekalipun boleh mengeluarkan keputusan autopsi paling lame 2 minggu!!

Bedah siasat kali kedua dilakukan hasil daripada rayuan ahli2 keluarga MJ,akhirnya keputusan autopsi dikeluarkan 4 hari selepas rayuan dilakukan. MJ telah di suntik dengan high dose of anesthetic drug, yang mempunyai reversible effect of consciousness, dan cukup untuk memberhentikan fungsi jantung.

Lagi satu perkara yg disorokkan daripada pihak media ialah, salur alimentari MJ bebas daripada sebarang dadah, tetapi semua salur darahnya dipenuhi dgn dadah. Doktor yg menjalankan bedah siasat ke atas mayat MJ juga telah mengesan banyak kesan jarum pada badan MJ. Ini menunjukkan yg MJ telah disuntik dgn dadah bius tersebut ketika beliau tidur pada malam 25 Jun tersebut.

Selepas seminggu kematian MJ, pakcik B***ck Ob*** telah diwawancara di CNN, dan dia menyatakan akan kesedihannya, "I love MJ, I grew up listening to his songs. It is a great loss, but rest assured that there is no conspiracy in his death..."

Sekarang, fikir2kan mengapa pakcik ni tiba2 nak keluarkan kenyataan yg menyatakan kematian MJ bebas dari sebarang konspirasi walaupun pada masa dia diwawancarakan, keputusan autopsi MJ belum lagi dikeluarkan. Tepuk dada,tanya diri sendiri..

MJ terkenal dgn seorang yg sangat membencikan najis dadah, kenapa badan beliau dipenuhi dadah?? Jika beliau ingin membunuh diri sekalipun, mengapa susah payah membuat raptai untuk persembahan terakhirnya sampai 2 bulan lamanya, sebelum bunuh diri? Berbaloi ke semua itu,nak mati setelah berpenat lelah menari?

Cukuplah dengan kematian MJ ni. Barat telah banyak memperbodohkan dunia dengan kuasa mereka. Banyak konspirasi yg menyelubungi kematian lagenda2 sebelum ini. Sebut sahaja siapa, Marilyn Monroe, Martin Luther King dan Princess Diana. Semua itu berjaya di tutup begitu sahaja oleh pihak di sebelah sana tu. Kini wujud satu lagi konspirasi untuk merabunkan mata dunia akan kebenaran yg kekal. Konspirasi yg diwujudkan untuk menghalang penyebaran islam di kalangan peminat2 MJ, di kalangan penduduk2 dunia barat. Namun, banyak perkara yg menjadi pertikaian hingga kini tentang kematian MJ. Kebenaran itu tetap benar!

Satu perkara lagi..


Keluarga MJ menuntut agar mayat MJ disempurkan dengan cara islam dengan pertolongan The Brotherhood of Islam. Namun, AIC (sila terbalikkan huruf2 itu) muncul di pintu Neverland dan memberikan ugutan agar perkara itu tidak di umumkan kepada dunia. Jika pihak keluarga MJ gagal berbuat demikian, hak penjagaan 3 orang anak2 dan harta MJ akan berpihak kepada bekas isteri beliau, Debbie Rowe. Oleh kerana untuk mendapatkan hak2 berkenaan, ahli keluarga MJ hanya menurut perintah.

Akhirnya, mereka bersetuju untuk ahli keluarga MJ untuk mengkembumikan jenazah MJ secara islam di Neverland. Akan tetapi, mereka mesti melakukan upacara perkebumian secara kristian di khalayak ramai, untuk menunjukkan bahawa MJ masih lagi kristian di mata dunia. Jadi, upacara di Staples Center itu hanyalah lakonan semata-mata. Sebab itulah, keranda MJ itu disealed dan tertutup rapi. Sebenarnya, MJ telah dikuburkan secara islam sehari sebelum 'lakonan' itu di lakukan. Selepas lakonan itu selesai, keranda kosong itu ditanam secara kristian di Hollywood, atas perjanjian dengan kerajaan Am**ika.

Semua hal yg berlaku di atas adalah kerana pihak Am**ika bersama sekutu mereka takut akan peningkatan muslim di seluruh dunia. Mereka sanggup berbuat apa sahaja demi untuk menjatuhkan islam. Apa sahaja!!

Dalam contoh lain, lihat sajalah bagaimana seorang presiden yg penuh dgn dendam kesumat terhadap muslim sanggup meruntuhkan bangunan pencakar langit di negara sendiri semata-mata untuk menuduh islam sebagai pengganas (sila rujuk 9/11 conspirasy dan Operation Desert Storm di mana2 sumber).

Fikir2kan lah..


7 comments:

Dr. E-iN said...

Paan!
thanks 4 this entry~!
sgt membuka mata..

princess said...

mane dapat info2 ni?

mcm ni rupenye kisah sbnr die..

cairoboy said...

fatihin :
welcome..

princess :
owh,i got it from ibu..an email from someone in brotherhood in islam..maybe these are the true story..but,who knows kan..wallahualam..

LisOtt said...

never thought mj was that noble.
propaganda amerika agak menjadi bcos aku agak percaya pasal kes liwat tu.
rupa2nya, it was just a conspiracy.

gonna miss mj so much.
i grew up with his songs~
semoga rohnya dicucuri rahmat drpd Allah.

cairoboy said...

lisot :
name amerika,ade kuasa veto,sape2 pun akan tunduk kpd telunjuk dorang kan..papepun,kita laa yg kna proses maklumat tu btol2 kan,tgk kesahihannya cmne..

nannychomel said...

Wahai Cairo Boy!

Dah balik M'sia terus lupa kat nannychomel ye?

[MH] said...

entri ni menarik.tq~