Tuesday 28 October 2008

Ceritera Aku

mish you!!
xoxoxo

Haih…penatnye study…nk buat cmne,dh tu tanggungjawab aku sejak diri ini bergelar ‘student’…x kira laa ape jua ilmu yg aku pelajari,selagi mana aku bergelar ‘student’,kerja aku hanya study semata2….huhuhu…dh lame aku x masukkan entry baru….kali ini,aku mencuri sikit mase study aku utk tulis entry ni….yela,x boleh gak asyik study je….x Gunung Karakatao meletup,kang kepala aku yg meletup..hahaha….

Alhamdulillah,berkat usaha kami housemate berlima,urusan rumah semua sudah selesai…barang2 dapur dh lengkap…bilik sudah ku kemas….buku2 ku hampir siap ku susun sepenuhnya….baju2 sudah kemas berlipat di dalam almari….karpet baru sudah dipasang…baru laa hati ni bebas dari perasaan gundah gulana yg menyerang sejak menjejakkan kaki di bumi ini sejak 3 minggu lepas…

Rumah baru ku terletak di Giza,jauh dr kelompok jemaah melayu…kami 14 orang menyewa 3 rumah di dalam 1 flat yg sama…kami ‘pioneer’ di kawasan Giza ini….kami masih lagi dipandang sbg ‘ajnabi’ di kalangan arab2 disini..mereka ‘jakun’ dgn kehadiran kami di kawasan mereka…walaupun rumah di sini tidak seselesa rumah di Malaysia,tp kami cukup bersyukur kerana dikurniakan rumah ‘yg agak murah’ di sini jika nk dibandingkan dgn rumah kwn2 yg lain…hamdallah…

Aku masih lagi x call mak kampung (nenek belah ibu),eventho ibu dh byk kali suruh aku call dia…sori laa ibu,rumah masih lagi xde internet…nk ke CC malas….balik2 kelas je,tilam dh memanggil2 nama along….insyallah,jika ade mase,along call kay..hehe…
Td,aku msg angah….die kate subjek fizik n add math die teruk time diagnostic exam hrtu…xpe ngah,just be positive n work harder…insyallah you can do it…chaiyok2….kurangkan mase utk basketball n find more time for your study kay…1st thing 1st….

Hurm,aku pelik kenapa kwn2 kate aku sombong??aku sombong ke??..’paan,ko dh berubah laa’…..’paan,ko marah kat aku ke?’…..’paan,nape sejak kebelakangan ni kitorang tgk ko cm moody je eak?’…..ape aku nk jawab??haa,actually aku pun x tau kenapa dorg tanye aku soalan2 cmtu….hahahha….biakan je laa…aku pun xtau nk jawab ape….tp,yg penting..ade 1 insiden yg membuatkan aku betul2 menyesal dgn ape yg aku buat selama ni…insiden ape?bia aku je laa yg simpan dlm hati ku ini….huahuahua….

Semalam,PERUBATAN anjurkan sambutan raya di Hadiqah Yabaniyah,Nadi Muqawwalun....sungguh meriah….majlis tu dihadiri student medic seluruh mesir….ada yg dtg dr Alex,Mansoura,Tanta dan Cairo…aku jumpa ramai kwn2 yg study di Universiti selain tempat ku belajar…Jali (Uni Al-Azhar)..Wan,Farahin,Tom n Pian (Uni Alex)…aku dijadikan ‘bidan terjun’ pd mlm tu….Duang minta tolong aku n Medad kawalselia bahagian multimedia,utk presentation mlm tu….pastu,time jamuan bermula…Jali pula minta tolong aku utk buat air…yela,dh name AJK minuman…haha…sungguh bahagia bile berada di samping ‘jali yg sengal’…hahaha….gelak bagai nk mati dgn lawak2 bodoh mamat tu…hahaha…semoga kite boleh berjumpa di lain hari utk sambung gelak tawa kite…haha…oi Jali,bile nk 1 on 1 dgn aku…cuak ke??....jom court ARMA…..haha…

Housemate aku makin menggila sejak duduk dlm 1 rumah…Thol,Medad,Azizi,Faiz n aku….5 kombinasi yg bila digabungkan,boleh menggegarkan dunia…hahha…hiperbola….Thol,sentiasa ceria 24/7…x penah tgk mamat ni bersedih…mungkin die xde perasaan langsung,atau die hanya bersedih ketika ketiadaan kami….tp bile mase kitorang berjauhan drpd die??…Medad,haha…mamat sempoi lagi cool…mempunyai hilai tawa yg mempunyai bunyi sebiji seperti bunyi enjin kereta Fiat Lada (teksi mesir)….aku respect cara die stdy,mind map die tip-top beb!!...Azizi,seorang yg rajin…rajin memasak,mengemas rumah,study dan lain2 lagi….sentiasa smart ke kelas…a good listener…Faiz,merupakan top student dlm batch aku….pandai Thol ‘kidnapped’ die utk join tinggal dgn kitorang…boleh ajar kitorang nnt hehe….merupakan seorang yg ‘kaki study’…time kitorang bantai tido lepas balik kelas,die bz mentelaah pelajaran….malam,kitorang layan movie,die bz buat nota….mane x ‘top student’ kalau dh cmtu perangai die…kan2??im wondering,bile laa aku nk jd ‘serajin’ die kan….sigh…

Hurm…teringat kata-kata A (bukan nama sebenar)…’if u wanna love or being loved,u have to prepare to be hurt’….memang betul ape yg A ckp….blum lg merasa ape itu cinta,seorang yg malang baru je di ‘hurt’ kan oleh seseorang…hakikat kehidupan remaja…x lari dr masalah ‘relationship’ mcm ni…org kate umur 20-23 thn mmg umur yg paling ideal utk ‘menggatal’…betul ke??ntahla…tp aku pernah terbaca 1 fakta yg mengatakan umur 23 ialah umur yg ‘paling gatal’ utk kahwin..haha…its fact dude…I read it with my own eyes!!!....maybe A dh ade pengalaman dlm hal2 cmni,so die shared dgn aku…n we also shared our problems too…ya I noe,nannychomel said,don’t overtrust someone…well,I’m not….i just sharing with A….xpelaa si malang….u will find ur truly soulmate later….study comes 1st…Allah will give da best among da rest to u…Allah noe all da things dat we don’t noe rite….

Lastly,just wanna tell about my housemate favourite songs….hahahhaa…..

Medad – Fall For You by Secondhand Serenade , A Song For Mama by Boyz II Men
Faiz – Tanpa by Sixth Sense
Thol – Aku Bukan Untukmu by Rossa
Azizi – Unfaithfull by Rihanna
Aku – I’m Yours by Jason Mraz , Jangan Bilang Tidak by BBB

Thanks for reading my entry….
Salam…

3 comments:

Anonymous said...

hey doc paan..
makin smart la ko..huuu~
tu je yg aku nk kata..hee~~~

princess said...

sape si A tu ea?? juz curious to know.. :p

cairoboy said...

aisyah :
hahaha...thanx...

princess :
u dh tau kan??hehe