Monday 22 June 2009

MediCairo Gen07

First Year


Second Year


Perjuangan selama 2 tahun hampir tiba di penghujung...lepas ini ramai pulang ke kampung halaman untuk berjumpa keluarga masing2..

Kita akan berpisah,selama hampir 3 bulan..tapi,sempat ke aku berjumpa kamu semua lepas cuti ini?? Bagaimana jika Allah menarik nyawa aku ketika kita berpisah nanti..

Tiba2 rasa sebak memikirkan ukhuwwah antara aku dan kamu semua..

I'm not a good friend,and not a good companion indeed..

Ukhuwwah aku bersama kamu semua sungguh lemah,jauh sekali untuk sampai ke tahap Itsar...

Mungkin kita semua tidak serapat mana,tapi aku sayang kamu semua..kamu semua yang banyak mengajar aku erti hidup yang sebenarnya..

Kita semua berbeza pendapat,berbeza warna kulit,berbeza negeri kelahiran,berbeza jantina dan berbeza pengalaman hidup..namun,apa yang merapatkan kita semua adalah UKHUWWAH..

Walaupun kita semua berbeza,jangan sampai ada si 'pengkhianat' yang sanggup tikam belakang memecah-belahkan keluarga yang kita bina selama 2 tahun ni..

Jangan kita berkeluarga selama 6 tahun di sini sahaja,jadikanlah keluarga ni rapat sampai bila2,hingga ke dunia abadi kelak..

Ya,aku tidak layak bercakap tentang ini,aku tahu...tapi,aku bencikan perpecahan...biarlah apa jua fahaman di antara kita,tapi peganglah ukhuwwah kita semua erat2..jangan sesekali lepaskan begitu saja...

Jika aku tidak panjang umur,maafkan segala salah silap aku,halalkan makan minum aku,doakan kesejahteraan aku di dunia dan di akhirat...

Tolong jaga keluarga MediCairo Gen07 ni elok2!!

(waa,serious nak nangis time tulis entry ni)


kawan2,kalau kita ambil lagu ini sebagai lagu tema batch kita ok x??
Ammar - Cebisan Kenangan




AKU SAYANG KORANG SEMUA!!

4 comments:

musegalo said...

aku sayang budak batch!

Mukmin bin Mohd Khairi said...

uhibbuka fillah..

nabil alhanis said...

aku jugak sayang budak batch..
"Ya Allah bkklah pintu hati kami supaya kami dapat bersatu."
Al-Anfal:63

Puteri said...

Ayu pernah bgtau akhawat, pernah jg diulang oleh pemilik 'sharing is caring' : smg reunion abadi di syurga nanti! Apabila sdh mengaku keluarga n ukhwah krn Allah, igtlah pesan al-ghazali: sahabat yg sebenarnya adlh biar tiada kata2 manis ttp mengingati kta dlm doanya...