Friday 19 September 2008

crocs ooo crocs

ini crocs..crocs ini


ibu belikan crocs utk baba...sweet gler!


anak2 'buaya'


barang2 aku ---> 2 troli....dahsyat x??


crazy crocs


crocs ala2 but getah masuk ladang kelapa sawit..


angah rambang mata..


like father like children


jom pakai crocs ramai2!!


Tarikh : 21 Sept 2008 (21 Ramadan 1429)
Lokasi : Giant Hypermarket Taman Pelangi
Masa : 3 pm
Mood : sedeyh....dh start bli barang utk blk Cairo...waa!!!


sedeyh bile mengenangkan tempoh utk pulang ke Cairo x sampai 3 minggu je lagi....kwn2 lain dh start packing brg diorang....ramai yg dh start call Etihad Airways utk mengesahkan status penerbangan masing2....kecoh sejenak di YM bile Etihad hanya membenarkan 'luggage' seberat 20kg sahaja utk setiap penumpang dan tiada hotel transit di Abu Dhabi...berkelah laa kitorang nnt kat sana selama transt 9 jam tu...so,sape2 yg balik 1 flight dgn aku...bawalah set BBQ kay....hahaha...


semalam aku 1 family ke bandar,jln2 di hari minggu....tetiba teringatkan entry nannychomel
tentang anak dara die dh siap2 packing utk balik ke Cairo...waa!! terus aku ubah haluan ke Giant kat Taman Pelangi...nk beli brg2 utk blk 'asrama' laa...waaa....xnk balik!!


Di Giant...hurm...ibu sibok belikan aku rempah2 ratus utk aku masak kat sane...serbuk kari,serbuk kunyit,rempah nasi goreng n bla bla bla...sayu je ati aku bile bershopping cmni...teringat dulu time sblm fly ke Cairo...cmni laa keadaannye...ibu belikan aku mcm2...dr cadar katil smpai la ke bhn2 makanan...setiap masa busy,lagi2 minggu2 terakhir aku kat Msia,ibu laa plg semangat utk tlong aku 'packing' barang...sekarang situasi tu berulang kembali,ibu lebih concern tentang kebajikan aku utk balik pulang kali ini...waa!!!


ibu cadangkan kitorg utk beli skali crocs utk pakai time raya nnt memandangkan crocs di situ teramatlah murah (bukan brand original)...family aku n family mak long pakat nk pakai crocs raya thn ni...haha...x pernah di buat orang...xpe2,kami mahukan kelainan raya thn ni...hehe...kami sibuk mencari saiz crocs masing2...termasuk baba,kami semua mencari design lain dr yg lain...angah n ayin paling kecoh skali bile memilih crocs...maklumlaa,crocs utk wanita lebih banyak pilihan dan design yg cantik2...so,mereka jd rambang mata!!..haha...


baba juga x lepaskan peluang utk cari crocs..kami adik beradik terkejut bile baba pun nk beli crocs..igtkan kami2 je yg minat crocs,ni bapak kami pn minat...hahaa...ibu je x beli,sbb die nk maintain ke'vogue'an die....hehehe..


idea utk pakai crocs ramai2 time raye tercetus dlm pale otak abg ngah (sepupu)...
mase tu,aku,die,kak yong n kak cik sibok bershopping di Midvalley...maklum laa kan,bile pmpuan bershopping...bnda yg boleh dibeli dlm masa 5 minit pun boleh jd 50 minit...so,time tggu kak cik sibok nk beli kasut die,aku n abg ngah jln2 disekitar Mid..tgk gelagat org2 di sekeliling kami...kedai2 yg offer sale smpi 70% sempena nak raya ni,huish...aku pun leh jd rambang mata cmni...nsb baik je xde duit,haha....kemudian,kami singgah jap di kedai Crocs (ni kedai jual original nye crocs)..saje nak lihat keunikan kasut yg menjadi trend zaman sekarang ni...dan nk 'siasat' ape sbnarnye rahsia crocs yg menjadi kegilaan masyarakat kite pd zaman sekarang....


aku n abg ngah try one of the sandal there...sungguh ringan...even bile kite pakai pun rase cm kite x pakai ape2...kami tergelak ble memikirkan tentang 'ejekan' kami kpd org2 yg pakai crocs...cm kelakar je bile org pkai crocs....tp bile dh rase sndri 'penangan' crocs,amik ko...baru tau nape org minat gler kat menatang ni...btw,crocs is odorless k...so,xyah risau lg bau2 cagu n sebagainye...


so,dari situ laa,kami mendapat ilham utk pakai crocs sbg 'kasut raya' kami 1 keluarga..hehe...




**td kol etihad,tiket aku dh dicnfrmkan...luggage dibenarkan 25kg je...n xde hotel transit**


**kwn2 lain dh start packing barang..aku??bile lg...xde mood seyh...-sigh-**

11 comments:

[amiza malik] said...

wei..aku pon da packing..brg pon 2 troli..aku wisau tak ckop jek luggage ni..miahaha..

cheer up,dan mari pulang..

geylang si paku geylang
geylang si rama-rama..
pulang marilah pulang
marilah pulang bersama sama..

ewah..merdunya sore ku

[amiza malik] said...

crocs...sweet gile satu famili ko..
sporting nak mati..
kalo aku yg suggest kt fam aku mau kene boikot 8 thun sbb bg idea bernas neh...

UB-to-be said...

ohhh
akhernye paan yg segan dah pon call etihad..
eh??25 kg je??nanti ak nak tunjuk etihad punye sampul kat kaunter baggage check..dah die kate shud not xceed 32 kg.ak tak kire gak.huhu~

haah laa..cam a bit klaka sbnrnye tgk org pki crocs..hmm..tp yg ori punye memg melampau2 lah kan hargenye.

nway paan,
ayuh kembali ke sekolah, ayuh!!
(en.kadir pon dah suruh kite balik daa~)

Noor Asyila said...

oo..kasut ni nama croc ek..(asal la kuno sgt nii..)
unik gle!!nti tgkap gmbar ramai2 korg pakai croc di pagi raye..
klw ko pg smyg raye pakai kasut ni,then ilang..ko tak kesah sgt kan??hihi
'besh'nye da nak balek cairo!!
'tk sabar' raseny nak jejakkan kaki kat sane~(sob3)
kite da siap 70% packing barang..

*tk puas hati ngan etihad..

[MH] said...

weh,sape anak nannychomel tuuu?nak berkenalan sket..
adoii adoii

comel la family korg..suka tgk adik2 ko..kiranya ko ni layak la kot jadi abg mithali eh..

weh,aku blom confirmkan lagi tiket..nak call number mana??

cairoboy said...

salam...

ayu amiza :
haha,tu laa pasal...ttba raya ni terpikir lak nk bt 1 plan yg x masuk akal...tp,ok laa...try to make a sweet memory together with my family...sdap aa yu ko nyanyi...no wonder aa skang ni musim tengkujuh...korg dh packing..aku bli lg...waa!!!

aimi J :
haha...paan yg segan dh x segan lagi..hahaha...aimi,aku ade gak aa sampul surat dgn sticker tu...tp senior kate regulation msia airport mmg cmtu..sume flight out dr msia hnya dpt 20-25kg jerk...xpelaa...bwk byk2 pun x gna gak..bt berat kapal tebang tu je..ko nk bwk karipap byk2 ke aimi??haha...nnt bg aku sebungkus ea...FOC!!aku xtau aa cmne rupe aku bile pkai croc...haha

cairoboy said...

salam....

asyila :
asyila,hang x tau ke bnda tu name croc??sbnarnye name asal die 'scavenger' aa..pas ko tanye aku hrtu,trus die tuka name jd croc...haha..mak aku dh pesan awal2,raya 1st jgn ngada2 pkai croc,kang hilang...tp g raya umah sdara mara,pkai aa...hehe..insyallah nnt aku tngkap gamba aku sekeluarga dgn croc..hehe...lek aa,ko x puas ati dgn etihad...kang die x bg ko nek flight die kang...lg susah..bersyukur dgn ape yg ade..aminnn!!syila,ko cm x ska je blk cairo..haha

fathiyyah :
xya ngada2 nk kenal dgn anak nannychomel tu..die dh berpunye...haha..melepas aa ko..
hehe,abg mithali??insyallah..doakan aku eak...supaya adik2 aku leh jd lebih baik drpd aku...amiin...doa org baik2 ni makbul org kate..hehehe...

Noor Asyila said...

paan,ko kutuk2 plak ek pasal scavenger tu..isk3..tak baek maen2kan org yg jahil ni..
eyh2..kite sukeee sgt balik cairo..
hhaha

cairoboy said...

salam...

asyila :
bile lak aku kutuk...cme rase cmbest lak sebut2 scavenger tu..haha..kan2...x caya try aa...ko sebut2,nnt lame2 rasa best gler..

Anonymous said...

"btw,crocs is odorless k...so,xyah risau lg bau2 cagu n sebagainye..."

hahahaha..ayat ko ni xbley blah...
ngeee...crocs di hari raya...
cool2!~

nannychomel said...

Salam,

Terharu tengok saat-saat perpisahan u with yr family especially with yr mum and dad at KLIA.

Auntie nak ucapkan brbnyk2 terima kasih kerana sudi tolong bawakkan brg fathy. Nyaris2 dia xdpt balik kerana gara-gara passport 'terhilang' sekejap.Panic betul masa tu.

Selamat meneruskan perjuangan n take care.