Monday 15 September 2008

Trust

Lame dh aku x update blog ni....sume tertanya2,kenapa aku x update blog aku ni...hurm,susah laa nk jd cm kwn2 aku yg lain....konsisten je bile tulis entry...aku??haiiih....susah nk stick dgn schedule....mane pegi sume disiplin yg aku blaja dr RMC,aku pun x tau....*sigh*


Mlm td chat dgn A *bukan nama sebenar*,buka topic tentang trust..kisah seorg girl yg sanggup menipu boyfren die sendiri utk mengelakkan salah faham dalam hubungan mereka...betol ke ade tipu sunat??wujud ke pnipuan untuk mengelakkan salah faham di dlm sesuatu perhubungan...ade pendapat yg mengatakan ya...n ade yg mengatakan tidak...wallahualam...aku x berani mengeluarkan hukum dlm hal2 cmni....


Tp,pd pendapat aku....its all about trustworthy.......kepercayaan.....yang merupakan perkara induk yg paling penting dlm sesuatu perhubungan,x kira laa hubungan makwe-pakwe ke,kawan-sahabat ke,atau hubungan kekeluargaan sekalipun...tanpa kepercayaan,hilang segala istilah 'bestfren' , 'i love you' , 'sahabat' ,dan lain2 lagi...


So,balik kpd cerita kita td,cuba korang bayangkan....kalau pasangan couple ni saling percaya antara satu sama lain....mungkin penipuan tu xkan berlaku....mungkin pompuan tu x perlu nk fikir dalih2 yg perlu direka utk menyedapkan ati boyfren die n dlm pd masa yg same,nk selindung ssuatu drpd pengetahuan pasangannya tu td...andai kata la kan,tetiba je kantoi yg si pompuan ni menipu kat boyfren die....mau x kene dump hidup2 oleh boyfrennye tu...kan lagi sakit bile diperlakukan begitu...dulu kate sayang,oleh sbb bnda kecil yg dikenali sbg 'TIPU'...putus hbungan 2 makhluk....ish2....*aku bg contoh hubungan 'couple' ni sbb snang nk bg sbg contoh n byk berlaku di sekeliling aku*


Pernah sekali terjadi dlm hidup aku...


Bukan kene dump hidup2,cuma kehilangan seorang 'sahabat' disebabkan oleh 1 silly thing yg membuatkan ketidakpercayaan berlaku dlm sesebuah hubungan persahabatan....dulu kat RMC,aku ade sorg sahabat...org pggl die B *bukan nama sebenar gak*....aku rapat dgn die since form 2.....we share everythings...from our childhood memories,our ambition,our family and also our top personal secret...we shared...bleh dikatakan,B ni jd diri aku yg ke2....tau segala2 ttg diriku....memang aku xrisau ape2 pun bile die tau semua mengenai diriku.....aku dh percayakan dia 100%........kwn2 lain pun pelik dgn kami berdua....kemana saja aku berada,msti ade B (sounds like gay kan,jgn risau,pa'an normal k)...


Ok,sambung.....sampai laa suatu hari,time form 5...panitia sejarah sekolah aku buat explorasi sejarah SPM dgn Sekolah Seri Puteri (SSP)....aku berkawan dgn N *pun bukan nama sebenar*...sbb die jd partner aku time explorasi tu....agak rapat laa time tu....maklumla,baru je knal kan...at da same time N ni bestfren kpd H*,yg kebetulan plak menjadi bahan anti batch aku....xtau laa apsal....memang kecoh laa 1 batch dgn perangai si H* nie....bile buat kaji selidik,it just a simple silly thing bile si H ni ade misunderstanding dgn sorg dak batch aku S*..oleh kerana S ni mmg besar pengaruhnye dlm batch aku,so,die burukkan lagi name H ni di kalangan batch aku...last2,aku juga terkena tempias 'benci' batch aku terhadap H sbb aku berkawan dgn N.....termasuk laa B...makin lame,dia manjauhkan diri drpd aku....kami dh x selalu lepak sama2...kalau dulu,kami selalu ke mess hall (dewan makan),makan sama2,sekarang x lagi..die sanggup suruh junior belikan makanan than nk turun makan dgn aku...aku bagaikan dibenci oleh sahabatku sendiri disebabkan kerana 'kata2' org lain....sedey2....hubungan akrab kami mati begitu sahaja.....sungguh x matang pemikiran kami waktu tu....*sigh*


Dlm masa yg sama....B mule tunjuk belang die yg sebenar...segala ape yg kami kongsikan dulu,die jadikan bahan gelak tawa die dgn kwn2 yg lain....bukan setakat itu,die siap jaja lagi top secret aku jd bahan bualan....aku kecewa dgn perangai die....seorang sahabat yg aku percayakan selama ini,sanggup menikam aku dari belakang...segala kepercayaan aku terhadapnye hilang semuanya....aku menyesal kerana meletakkan segala2nya terhadap B...xku sangka,jatuh ditimpa tangga ....mulai saat itu,aku berazam xnk ade sahabat lg selepas ni...*kecewa mood*


Menitis air mataku......sob2....


Pokok pangkalnya,kepercayaan mmg penting di dlm satu2 perhubungan...suami isteri perlukan kepercayaan utk mendapat kebahagiaan rumahtangga...friends need each other to makes themselves feel better....its all about trust...bayangkan hidup tanpa kepercayaan....pemimpin negara x dapat kepercayaan rakyat utk memimpin negara,last2 negara hancur...dunia x akan pernah aman bile perkataan kepercayaan terus hilang dari kamus kehidupan....dan mungkin paling teruk,xde siapa yg nak baca blog aku ni lagi sbb org x percaya kat aku lg...huaa!!!!!!!!!!!!


Hurm...tp,jgn laa kite terlalu overtrust someone....eventho dat person is ur angel ke,cupid ke...jgn sesekali overtrust kat org lain...aku ckp cmni berdasarkan pengalaman...sedey bile mengenangkan zaman2 tu..huhuhu....





*now B is stdying at Perak....we are frens again...not 'sahabat' anymore....me crying when hug B during my departure to Cairo....crazy huh*

*me still keep in touch with N n H eventho dey all makes me being 'hate' by my own bestfren...N now at Cheras while H study somewhere at Johor*

*aku xtau sama ada messege yg aku nk smpaikan smpai ke x kat korg.sori.really dont have enuf time to think bout it.silly*





***credit to Lilo***


14 comments:

Anonymous said...

.i.t.r.u.s.t.u
.i.x.t.i.p.u.

wink>.<

....lilo....

[amiza malik] said...

paan,i hope by times ur wound healed.
ni la rencah kehidupan
ahahaa

princess said...

paan!!! sian kat ko kn.. xpe2..meh aku pcy kat ko.ngeh ngeh!!

btw my bro pn ckp u never trust a man until he is ur husband! (tp aku x ikut pn..sbb aku jht, xske ikut ckp org) hahaha..

btw rust is an important thing in relationship and i dun agree in tipu sunat!!!

[amiza malik] said...

tipu sunat mne wujud

cairoboy said...

salam...

azima uya :
tpo sunat mmg x wujud...kan2??sape laa pndi2 bt hukum ni...gigit kang..hurm,rencah kehidupan??cm sedap je...harap2 rencah ayam percik ade aa...huhuhu..

princess :
haha..nk trust somebody xya laa smpi tggu jd husband@wife...even klau dh jd our spouse pun,still ade gak yg menipu partner masing2..kan?so,better believe in ourself n trust kat somebody yg ko rse mmg layak utk dipercayai je...

c's said...

Ishh.. 1st thing i wanna say..

i'm terribly sedeyyyyyy bca aan's story nih.. tmbh aan fragile plak tuh.. (warghh.. jangan amk belantan rmc nk pukul... raddddddinnn.. lariiiiiiiiii)

huhu.. sowi2.. sje nk gurau2.. nk hepikan niatnya..

men2 tipu sunat mmg xde.. tp cmne nk ckp ek.. x tipu.. tp x jujur ad.. huhu.. tuh guna ikut keadaanlah..

tp kn paan.. klu nk uncover story pd spouse pun agk2 gk kot.. tkut ler jdi iwam n ani .. bahayoo.. satu dunia tau.. malu lah!!kan?kan?

ps finally ive installed mozilla.. huhu

cairoboy said...

salam...

cs radin :
hurm,paan fragile ea??hurm,dh lame idup ke ckp cmtu??hahaha..kidding..thanx 4 make me happy..appreciate it...tipu sunat mmg x wujud kan??hurm...btw radin,who is iwan n ani??

c's said...

eceh paan.. kte guna coding die..

mawi n ina lah..

=P

cairoboy said...

salam...

cs radin :
haha..so funny laa u...len kali gtau aa dlm bracket...aku ni seorang yg lurus bendul..huahuahua

cokobong said...

a tu sape? bg tau leh x?

cairoboy said...

salam...

2ndstopsolution :
haha..no2...im not gonna to tell u....secret...

nannychomel said...

Cairo boy:

Macam mana baik pun dengan kawan...top secret shouldn't be shared...plz remember that.

cairoboy said...

salam...

nannychomel:
tol laa aunty,i shouldn't did dat...feel so silly when i did dat..xpe2...xkan pisang berbuah 2 kali...

r. haniff said...

hahahha~ ak taw sume uh sape
tp psl B uh bro
lex aa,kta sume wat silap kn
so 4gve n 4get la
*ak taw u did so* ;)
plus bdk S ak story kt kouh
sumpah mengundang!!!
LMAO