Saturday 27 December 2008

M.A.T.A.N.G

Tahun 2008 dh nak melabuhkan tirainya....tahun 2009 pula sibuk nak tunjukkan kemachoan nye...

haih...makin hari,aku makin tua....umur pun dh nak masuk 20...dh takde belas2 lagi dh kat umur aku...pasni bila orang tanye, "paan,bape umur ko?"... kena aa aku jawab "dua PULUH"... dh takleh nak jawab belas2 lagi...

mak aih...dah tua aku rupanya...

orang kate,umur makin meningkat dewasa...kena makin matang...haa,bab matang2 ni laa aku down sikit...tak tau aa aku ni matang ke tak...orang kate "paan,matang aa skit..umur nk masuk 20 dh ni..tp,perangai cam budak2 lagi"....am i??? betul ke wei aku mcm budak2 lagi?? alahai...ni yang tak best ni...

aku tak kesah apa orang cakap actually..cuma aku terfikir2...apa yang dorang nampak pada aku...nape dorg ckp camtu??...terasa siot...

maybe sbb aku dari sekolah laki kot...so,bila semua lelaki...pemikiran pun menghala ke arah 1 tempat je...x bercambah bak kata orang...tapi,persoalannya..kenapa??kenapa macam budak2??waa....still tak puas hati dengan jawapan sendiri....

mak Medad kata,umur 20 ni still tak matang lagi (kematangan dari segi perangai kot,dari segi pemikiran,mustahil laa tak matang lagi)..biarkan pengalaman mematangkan diri seseorang tu...
haih,lega hati bila aunty.......(ape Medad name mak ko,lupa laa) ckp cmtu...hehehe...

still wondering laa,ape yg menyebabkan seseorang tu nmpk 'owh,matangnye mamat ni' dari pandangan orang2 yg ckp aku cmtu aa??nak gak jadi cmtu...tapi,tak boleh gak..sbb nanti aku dh tak jadi aku yg sebenar...hipokrit lak kat diri sendiri...

apa yg aku perlu buat sebenarnye??control macho??takleh huha-huha dgn kwn2 cm dulu??hahaha...harapan aa aku nak jd cmtu...sori aa beb,aku tetap aku aa...sukati aa aku
nk jadi baby ke,kanak2 ribena ke...janji aku bahagia...

aku ni suka sgt laa tulis entry ntah ape2....tapi,biarla...bak kate guru blog aku,blog ni macam rumah kita...so,sukati aa nak buat ape dgn rumah kita...biarkan orang lain nak kata ape...janji kita tetap kita...

ngeh2....(evil laugh)

*sori,entry ini agak sengal disebabkan oleh ketensionan study...hehehhee....

18 comments:

Anonymous said...

huhu
aku still bley ngaku 19 smpi la bufday aku yg ke 20 kn??
(waa..lmbt lg tuu)
heeee~~

seseorg akan nmpk matang bile seseorg itu dah xmain2 lg,dah serius wat keje,dah pandai control emosi..erk..ntah la..pape je la aku merepek nih..

cairoboy said...

salam...

aisyah :
lajunye ko comment...baru post entry ni...huhu...
ngaku laa...aku kalau boleh xnk ngaku yg aku ni dh dewasa..haa,amacam??bleh x klau cmtu??

erm,kalau cmtu ciri2 orang matang,aku xleh smpi tahap matang lg laa kot...hahahahaha...

princess said...

kate xnk wat entry smpi after mid year...haih.. ni bjgkit ngn guru blog la ni..addicted ngn entry..

matang is.....hurm... ape ek matang??
ntah la.. perangai childish la best! jgn pemikirn x matang sudeh.. :D

p/s:sdang memikirkan care nak baling kasut esk..hurm... :p

Anonymous said...

haha

tyme aku tgh xde keje ni la aku rajen anta komen...

asal xnk ngaku dah dewasa?bgga pe dah jadi org dewasa. dah selangkah menuju ke arah kematangan.haha

xlama lg ko matang la tu.jz wait n see~~ :)

Farhan Ghadzali said...

tinggalkan kisah 2008..huhu

Anonymous said...

hooo
risau gler kau psl kmatangan ni rpenyer
patut la prangai plek jer,x cam taun lpas hehe
pepepon,dun worry,were in d same boat
prangai kte mmg agk childlish kot,tp tu la yg menceriekan.
kmatangan tu akn dtg ngn sndriknyer,ktike de diperlukan.
n kmatangan tu x smestinyer ko kne lyn mmbr ngn dingin!! =p
ak rse kate mak medad tu btol

ps;apsal risau sgt psl matang nih??ang da gatai nk kawen ka??

wani mangat said...

menjangket nmpak merepek2..
da tue da anak ibu..
kempunan ibu nak cucu..haha

Amanina ST said...

akrase..cari org yg ko rase de cm matang..(jgn amik medad!he's anime addicted!)p2 bandingkn dgn diri kite..ha tu le jawapannye!

hu paan..ko stadi smpi tension..mesti da byk ko stadi kn..
^_^

princess said...

btul2 em..banding r ngn mentol..die kn nmpk matang.. :D
same2 roommmate ske men2 nie..aish..

cairoboy said...

salam...

princess :
hahaha...xde aa..salah satu sbb xnk bg blog ni bersawang sgt..huhu..mane ade ter'addict' dgn guru blog tu..

perangai childish bestkan...hepi je idup..nk jd dak besar ssh aa..huhu...

bandingkan dgn thol,me n him cm langit n bumi lorh...

baling kasut??can't imagine if theres a pair of shoe suddenly flying on me during biochem class..lalalala...


aisyah :
haha...doa2 laa aku nk jd dewasa...malas aa jd dewasa...kene pk kerja,kawen,asset,duit..haih...jd dak2 kan best..mak bg duit beli jajan,ayah bwk jln2 naik motor...huhu


OP farhan :
huhu..tu laa..every incoming year,msti kena lupekan tahun yg sblum tu..apsal eak??


anak kpd mak medad :
huhu..xde aa..mane ade...aku cm dlu aa..an old me maa...ppndai je..maybe xde aa lawak2 sesengal dulu...hurm,tol2,nnt matang tu dtg sndri kan...n bile diperlukan...huhuhu...gatai nak kawen??mane ade..kawen yg gatai nk kat aku...huhu


wani :
hahaha...doa2 aa ibu dpt cucu cepat...hahaha


em :
hahaha...x jgak..kene bndgkan dgn sume org gak...baru laa leh tingkatkan kendiri kita..huhu..

haha..mane ade byk sgt...bese2 je..

.:dura:. said...

selamat thn baru ya!!!

matang tu subjective... cth: tgk je muka dah tua, tp perangai x matang, cth lain: ada yg muka cam muda, tp fikiran matang...
hopes, kematangan kita seiring dgn usia kita..:P

sometimes kita matang pada sesuatu hal, tp mungkin kita x matang dlm hal lain...

NabilahRashida said...

i rse u mtang jew...mtang as ur age lah...jgn jd tue sblum tbe wktu tue okieyh...huhuhu...

hdup nih kne njoy kn??

al-fareast said...

hahaha..paan ak rse dlm umah ni ak paling matang..huahua2..wlaupun ko lg tua dr ak..xsemesti ko lg matang..hahaha..tkdelah paan gurau jek..satu jek ak nk tanye ko..klau dh matang tu ble nk kawen..ko la paling senior dlm umah ni..kami tunggu ko je dlu..hahaha..pdn muka2

Anonymous said...

matang??haha..paan da tua ea..tk lama dah triple two nak memunculkan diri..masa tu ko mmg da 20..tkley nak maen2.ko macam abg kami(bak kata faiz)..keh3..kan kawan2??

tkyah risaw la.bnda ni tkley hipokrit..be urself..erkk..ko kan org yg suka pertahankan pendapat ko..=)

salam maal hijrah 1430h

cairoboy said...

salam...

dura :
yess..u r rite sis...but me,i think...its 'muke baby,n fikiran matang'..hahaha...pasannhye...huhu :P

bie shunshie :
huhuhu...tu u nmpk time kat umah i je...kat blakang2 u x tgk btapa sengalnye perangai me..huhu...yup,hidup kene enjoy...enjoy will full of joy!!

faiz :
haii paiz..sedap2 je nk bahan aku kan..gigit ko kang...kawen tu lame lg laa bai...lek dlu,isap kok(rokok) dlu...wakakakka

cairoboy said...

syila :
hahaha...bile ko ckp cmtu kan,aku ttba perasan aku cm abg ko btol dowh...haha..meh aa jd adik aku..seswai pe..hehe

im not only da one who have my own stand..but yet,i really hate peoples who likes to 'counter' my stand without a stand..

salam maal hijrah too

nannychomel said...

Ada org dah umur 40an pun masih lum matang2 lg...so don't worry!
Gud luck for the new year.

[amiza malik] said...

paan, aku tau ko rs aku matured..keskeskes..

ni nak share sket, aku rs pompuan suke laki matang cz dpt rely. u noe nature pompuan cne kan, nakkan care n attention so kematangan je yg ley cope mnde2 ni..

matang means bukan serius tak gelak ke ape..it's juz we noe how to react at the particular time in a particular way.

matang means when u cn cntrol ur emotion n act beyond boundary of rational.

matang means when u cn cope in life in d way u suppose to..

bg aku,matang bukan abstrak. tiada ape yg abstrak. cuma kita yg sambil lewa mendefinisikan ape maksud matang tu

skiyan, slamat stadi dr kakyu