Tuesday 9 December 2008

simple update

sambutan Hari Raya Aiduladha


assalamualaikum wbt..


aku bahagikan entry kali ini kepada 2 bahagian berdasarkan 2 mood yg berlainan...
its sound sengal,tp aku mmg kena buat camtu..nanti korang terkeliru dgn entry kali ini...hehehe



mood
= tenang


its been a while...aku x update blog...bersarang gak laa blog aku sejak akhir2 ni...cuti panjang,tiada alasan untuk aku katakan aku xnk update blog..cume,byk sgt benda yg bersarang kat kepala sejak akhir2 ni...huhu... sambutan hari raya aiduladha baru sahaja menutupkan tirainya...tahun ini,korban diadakan di kompleks rumah2 negeri di Haiyyu Asyir (seksyen 10) dan sambutan rumah terbuka diadakan di Malaysian Hall,ARMA...

sambutan tahun ni aku anggap paling meriah dan sistematik berbanding tahun lepas...aku sangat berpuas hati dgn majlis korban dan open house raya korban pd tahun ni...even AJK pelaksana sambutan pd tahun ni di agak flip-flop disebabkan beberapa masalah teknikal yg sukar dielakkan...moga tahun ini akan memberi pengajaran dan pengalaman kepada tahun2 yg mendatang...


Teringat Faraheen di Alex,apa khabar die sekarang...moga die dicucuri rahmat Allah dan cepat sembuh (aku x boleh cerita apa penyakit yg dihadapi nya,hanya certain orang je tau tentang hal ini)...aku mohon kamu semua mendoakan kesihatan die...

Huzaifah yg sedang berada di rumah Allah...beruntung die,muda2 lagi dh pergi jadi tetamu Allah...pergi melihat kekuasaan Allah...pergi ke makam2 para solihin...pergi melengkapkan rukun islamnya...aku bila lagi??dari segi fizikal dan kewangan aku mampu,tapi bila??kenapa hati ini sungguh keras untuk membawa aku ke sana??aku perlu banyak bermuhasabah diri..kerasnya hati ku ini....doakan supaya die mendapat haji mabrur dan selamat kembali ke dalam jemaah kita serta membawa balik seribu keberkatan...amiinn....



mood
= marah


sejak kebelakangan ni,1 ecdemic telah menular di dalam jemaah batch aku...ecdemic yg aku namakan 'suka menjual maruah org lain'...penyakit hati yg suka membuat huru-hara di dalam 1 jalinan persahabatan yg pada aku,dh laa susah nk jalinkan ukhuwah tersebut...tiba2 datang anasir yg ingin melihat 'revolusi' perpecahan ukhuwah tersebut...


kepada yg berkenaan,apa masalah kamu sebenarnye??apa kena dengan kepala otak kamu yg Allah dh beri tu??kenapa mesti bertindak sedemikian??aku x berniat nak menjaga tepi kain kamu,tepi kain aku pun aku dah x terjaga secara sempurna,ni kan nak ambil tahu tentang hal kamu...mind ur own bussiness k!! tapi,bila kamu dh mula mencemarkan martabat dan harga diri orang lain,termasuk aku...aku rase xde alasan untuk aku x melenting...


c'mon pal,aku x suka marah2 dlm blog sendiri...tp,kepada kamu yg berkenaan,tolong laa ubah perangai tu...jika ada masalah,cari laa seseorang yg boleh menolong kamu...ini bukan caranya,jika aku berterus terang aku akan katakan yg kamu ni bodoh..bukan bodoh dari segi pembelajaran,tp bodoh dari segi social skill...tak matang dalam pergaulan...dh laa,cukup aku lepas geram setakat ni sahaja...kang x pasal2 keluar perkataan2 yg x patut aku tulis kang...aku doakan kamu ubah sikap,fikirkan masa depan dan harapan ibu bapa kamu yg sangat2 mengharapkan kejayaan dari seorang yg bergelar anak...hentikan perangai ini,kita masing2 makin meningkat dewasa...fikirkan untuk kebaikan bersama...

kepada yg 'diganggu'...aku mohon maaf bagi pihak kawan kita tu...huhuhu...


cukupla sekadar entry ringkas ini...
aku pun x banyak masa ni..huhuhu...
buku histo n physio dah memanggil2 nama aku..


p/s: aku dilamar oleh 3 orang yg berlainan untuk buat 3 kerja yg berlainan...xtau nk ikut yg mane satu...pening2...waaa...

aku akan berhenti daripada dunia blog untuk sementara waktu untuk aku fokus kpd stdyku,mid year exam just around da corner...insyallah lepas exam,aku update lagi...mohon doa2 kalian semua untuk kejayaan kita bersama...bittaufiq wannajah...


angah,sori laa request kamu untuk entry dlm English x dpt nk ditunaikan lagi...later k...btw,love u guys so much....

9 comments:

Mukmin bin Mohd Khairi said...

satu yang best pasal ko.. ske berterus terang.. bagus!!

princess said...

oooh best ke btrus terang bdk ni?? xbest pn...haha..

nk komen ape yer.no komen..sbb mlm peperangan tu aku tdo awl.haha..cme dgr cter dr org n 4 me lantak die la who ever die tu..

raye taun nie bes la..tp mse jamuan mkn x happening sgt..

keje pe yg ko kne wat?? waaa bz la ko pasni.. :p

cairoboy said...

salam..

mukmin :
hahaha..tima kaseh..blushing me..*wink2*

princess :
x best ke??haha..yelaa,4 me..lantak gak laa die nk wat ape..tp,jgn laa smpi nk cemarkan maruah org lain...tu zalim namenye...erm,happening kan...rmai je yg dtg...meriah laa than thn lps...ade laa keje2 yg patut..xtau aa nk terima ke x..huhu

[MH] said...

eh,sape yg buat ko marah2 ni?apsal aku tak tahu cerita??

hurmmm,nape aku rs cm biasa je eh raya tahun ni?aku ke yang problem?

eh,ko terima la keje bwh radin tuu..'best' tau keje ngn radin..(erk,byk keje laa)

wobot said...

thanks tok kumen sal derma organ tuh...

erm...
gud lak exam oke?
ko xrindu msia ke?
ahak.

cairoboy said...

salam...

fathy :
die x buat aku marah spesifically..die x reti jg air muka org,tu je..sbb perangai die,abis tempias ke org lain...org lain tu bkan ramai,hampir 50 org lak tu...xkan ko xtau kot...korg dak pmpn yg die attack..

xtau aa..maybe ko kot yg probs..rmai je kate raye thn ni best..ko ckp besa je...ntah laa..kurang tdo kot..ke cmne??

haha..nk terima senang,tp time nk kerja nnt tu haa...org yg tabah sahaja mampu menghadapinye dgn hati yg ikhlas..huhu

cairoboy said...

salam..

shiekin :
haha..nvm..saje je share knowledge...
thanx 4 da wish..doakan my success kay...rindu msia??rindu laa..tp buat2 x tau je...hehe

NabilahRashida said...

gud lark in ur exam!!!
gambatte!!

=P

FITTED said...

haha.alah along boleh buat sebenanye.
cuma nak type laju
and nak luahkan perasaan yg amat la marah dan geram terhadap segelintir umat manusia di luar sane.
along,be tough with the obstacle ok?
haha xpasal
no lah
i mean ur friend punye attitude.
certain ah
kenape la mereka bersikap sebegitu ekh?
terlalu jahil
hehe
anyway take care ya bro!
sgt merinduimu kamu laaaaaaaaaaaaaaaaaaa~