Tuesday 14 April 2009

no title

Balik dari universiti,terus bukak Utusan Malaysia Online..tiba2 ternampak berita ni,pelajar oversea meninggal dunia sbb accident...
scary!!!

Aku dgn kwn2 aku dh laa selalu pergi ke universiti naik motor...tak kisah laa pergi mana2 pun,tp kebanyakkan masa kami akan naik motor...bawak kat jalan kat Mesir ni fhm2 je laa,dgn sume pengguna jalan raya nak conquer jalan cm dorg punye,jalan...lagi2 kalau driver bas atau lori...kami yg naik motor ni selalu je 'terselamat',huhuhu ...dengan helmet sorg je pakai,tu pun sebagai syarat utk tak kena tahan dgn polis..yg si penumpang tak pakai pape pun kat kepala...

camne kalau tiba2 jadi kat aku atau kwn2 yg lain??nauzubillahu min zalik...dah laa keluarga jauh dari sini..jumpa setahun sekali je...kawen pun tak lagi...eish,pehal tiba2 terfikir bnda yg bukan2 ni...waa!!!!

moga2 allah melindungi aku dan kawan2 yg lain dengan seribu rahmat...dh laa nak exam,jgn laa jadi pape...mintak2 di jauhkan...huhu...

3 comments:

princess said...

jadi berhati-hatilah bawak moto ye..boonceng ke pemandu ke..

moto ni, kte salah kte kne, kte x slh pn kte kne gak..

p/s:jd beli lah kerete.. :p

nannychomel said...

Betul kata princess tu..berhati2lah slalu...insha'Allah selamat. Ajal maut di tangan Allah. Kalau dah sampai ajal, xkira naik apa pun bole mati. Yg penting sentiasa berdoa minta dilindungi olehNya.

cairoboy said...

princess :
baik tuan puteri..patik akan bwk baik2...huhu...beli kereta??amboi,igt saya ni anak toke kedai kete merc ke??


nannychomel:
huhuhu...tol2...mntak2 laa dijauhkan..huhu