Friday 3 April 2009

Untukmu wahai sahabat

Untukmu wahai sahabat,

Aku tahu memang perit untuk kita menerima sesuatu di luar sangkaan kita...lebih2 lagi jika benda tu berkaitan dgn org yg kita sayang...namun,hakikatnya kita kena terima segala yg Allah sudah aturkan kpd kita....Allah Maha Adil...Dia tahu apa yg Dia lakukan terhadap hamba2nya...


'Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dgn kesanggupannya'
(1:286)


Berpeganglah pada ayat di atas...yakin,bahawa sesungguhnya apa yg Allah takdirkan kpd kita,ada hikmah di sebaliknya...jangan sedih....tak perlu menangis...aku tahu kau seorang yg kuat...tabah sanggup menghadapi segala2nya...

Namun,jauh di lubuk hati,tiada siapa yg tahu...engkau meronta2 kesedihan??engkau gembira??menangis??ketawa??tiada siapa tahu..tetapi ingat,setiap yg engkau rase,ibumu pasti akan merasai juga..itu kelebihan hati seorang ibu...dia dapat rasa apa yg anak2 mereka rasa...engkau mahu ibumu bersedih??tidak bukan...hadapi la dengan senyuman...semoga ibumu tersenyum bila menghadapi segala cabaran dalam hidupnya...

Aku tahu banyak cabaran yg engkau hadapi,lebih2 lagi bila engkau sibuk dgn kerja harianmu...usrah,SC,kelas talaqqi,kuliah medic dan sebagainya...engkau sentiasa sibuk..aku tahu...secara tiba2,engkau didatangi dgn satu berita yg kurang menyenangkan...aku faham apa yg engkau rase,tabahlah menghadapi segala kemungkinan...ambil apa yg engkau belajar daripada anak2 usrah engkau,kawan2 engkau,orang2 sekeliling engkau...aura positif mereka sentiasa berada di sisi engkau...ambil semangat,ketabahan dan sifat terbuka mereka...semoga ia sentiasa mendorong engkau menjadi seorang yg kuat....

Tabahla wahai sahabat...doa banyak2...solat hajat setiap malam...minta Allah bagi 'kecerahan' utk ibumu menghadapi rawatan dia dengan tenang...Allah pencipta yg Agung...yakinlah bahawa dia boleh memberi perlindungan dengan rahmatnya kpd ibu mu...

Jangan cepat melatah..tahu kan apa harapan ibumu terhadapmu??jadilah yg terbaik untuk dia...dia tak nak harta darimu...cuma dia mengharapkan seorang anak yg dapat membawanya ke Syurga yg kekal abadi...

Sebelum aku mengundurkan diri,ingin aku berkongsi kata2 semangat untuk engkau...



When ALLAH drops needles and pins along your path of life.Don't step away.Pick it up and collect them.There are designed to tacj you be strong and wise..


In times of difficulties,don't ever say "ALLAH,I have a big problem"..but instead say "Hey problems,I have a BIG ALLAH!!",and insyallah everything will be allright.



'Cheer Up pal!!'


ni ayat yg ko selalu bg kat aku dulu...sekarang,ia kembali kepada engkau...ingat,be positive...ibu mu akan sembuh...jangan risau...yakin,Allah itu Maha Kuasa...miracle can happen right???

Ada apa2 yg boleh aku bantu,ckp je ok??..ape yg boleh aku bantu,aku bantu kay...

Live Life Well..

Good Luck..

(^-^)




Hadapi Dengan Senyuman - Dewa

9 comments:

Anisah Shamilah MS said...

yup!!

satu boat dgn pa'an...
kami sntiasa sokong kamu~

(kite ckp psl org yg sama ni kn pa'an?)

cairoboy said...

anisah :
yup2...aku rase org yg sama...sama2 kita doakan utk ibu die k...

Noor Asyila said...

eh,sape die ni??

hmm..macam tawu je sape paan..
dpt agak.

moga2 mak kamu wahai sahabat sntiasa sihat-sihat sahaja.insyaAllah..

lilo said...

T.T
thnx guys
gonna move on wit the supports
ensha allah kullu kheyr
ujian tu satu tarbiyah kan?
smoga sgalanya dipermudahkan..

all d best exam to all
stay focus:d

cairoboy said...

estudiante :
yup2...die mmg kuat...tp,ble die ckp die ngs 1 mlm,aku tau bnda tu mmg susah bg die...

xpe2,kita support die k estudiante..
hehe...

princess said...

uhu.boleh x nk tau spe...kalo xleh xpela...

spe2 pn die.smoge tabah mengahadapinye..n kwn2 smoge boleh bantu die kn.. terutama pakcik pakar motivasi tuu..:D

nannychomel said...

Semoga dia tabah menghadapi dugaan. Betapa berat mata memandang, berat lg bahu yg memikulnya. Hanya doa dan sokongan rakan2 yg dapat mengurangkan bebanannya. Insha'Allah.

zureen bambam said...

doakan semoga kembali sembuh.

cairoboy said...

princess :
hehe...she is one of our fren laa...xtau ke??tanye estudiante...

nannychomel :
insyallah ibu die akan sembuh..sorry aunty,x reply2 comment...a bit bz lately...(buat2 bz)...hehe

scandalizer :
insyallah..