Thursday 17 July 2008

Kisah Ibu dan Baba

Assalamualaikum wbt...

Entry kali ini,aku nak cite kat korang tentang kisah sepasang couple yang paling HOTZZZ pada era 80-an dulu,dan kini mereka telah menjadi sepasang 'perfect parent' kepada 5 orang anak yang cute-mute sumenye..hehehehe

Couple yang aku maksudkan ialah ibu dan baba ku..seperti aku,dorang dapat tajaan belajar ke oversea..Baba dapat offer futher study ke US under MINDEF.Dia study Mechanical Engineering kat Farleigh Dickinson University,Teaneck.Yg paling bestnye,dia dapat offer ni time dalam hutan,time join ekspedisi Outward Bound School kat Lumut Perak time study kat RMC dulu.Ntah cmne ntah surat tawaran tu smpai dlm hutan tu,aku pun x paham.btw,hebat kan?!!tengah2 penat2 ekspedisi,tetiba jerk ade surat offer kite belajar kat negara orang..hilang sume penat lelah yang ade..hahahha

Ibu pulak dapat offer ke tempat same dengan baba under tajaan JPA.1 university lagi tu.Tapi ibu amik course Electrical and Electronic Engineering,baba amik Mechanical Engineering.

Lepas beberape lame stdy kat 1 tempat yang sama.mula laa,benih2 cinta pun berputik laa antara ibu dan baba.Dorang bercinta kat sana dan x lama kemudian,kawen kat sana..sweet kan...huhuhuhu...nak gak jadi cam dorang,kawen kat OC..heheh,xde laa..just kidding..hehe..(ibu,kalau baca entry ni,sila pertimbangkan ye..hehehe)

Seronok bile tengok gamba2 mereka time kat US dulu.gamba kat Niagara Falls,Disneyland,Statue of Liberty,World Trade Center n etc..jeles pun ade..aku nk try kalahkan koleksi2 gambar2 dorang..eventho,aku bergambar secara solo (xde couple),aku akan tetap nak kalahkan mereka..hahaha!!

Ibu dan Baba blaja,jumpa,bercinta and berkawen kat sane.macam mane suasana kawen kat oversea??haa,nak tau...kawen aa kat oversea..pastu korang cite kat aku lak ea..hehehhe..

aku xde banyak sangat actually nak cte sal percintaan ibu n baba ni,a little bit private hehe..ni aku ade sertakan beberapa gamba2 'sweet' dorang time stdy dulu..hehhee...salam..


Baba..Ibu...thanx 4 everything...Allah je dpat balas jasa u all...insyallah i will be a good muslim doctor....LOVE U GUYS....Mmmmmuaahx!!!!













12 comments:

Noor Asyila said...

salam..
waahh, romantiknya baba n ibu awak nii..
insyaallah, ibu dan baba awak akan pertimbangkan apa yg awk nak..haha..
hargailah segala pengorbanan mereka~

Sharifah Syahirah TSM said...

owh pak cik din!!
waaa...pasti anak pakcik nak ikut jejak langkah pakcik nnt...
silap2 nnt bkan setakat bergambar berdua,tp mungkin bertiga, empat.hoho...bersama anak2 tersyg..
btw, sweet je bace citer nie..kim salam kat pakcik din and auntie....(x tau name laa)..ok..

[MH] said...

salam

sweet couple baba n ibu ko ni yaaa..moga mereka berdua dirahmati..
p.s: uiks,ada hati nk kawen time belajar ke?? hehe

cairoboy said...

salam

asyila :
hehe..mestila romantik...kalau dh name hot couple..hhehehe..insyallah,aku akan balas jasa mereka semampu aku..

chep :
uish...nsib baik ko ckp bgambar tu ber3,4 sbb ade anak..igtkan aku bgambar ber3,4 sbb wife lbh dr 1..hahahaha..kidding...btw,name ibu saya..Nor Ezah Binti Muhammad..mashi chep??

Fathiyyah :
hehehe..thanx fathy...xde laa,kalau dh jodoh ape salahnye..kan3??nk gak ikut jejak langkah ko..hahahhahhaa...

[MH] said...

uish paan...ada ke ikut jejak langkah aku plak..tapak kaki aku mengatakan bahawa ia akan mula melangkah 4-5 thn lagi..ko punya kaki nk lagi awal kot..hehe

cairoboy said...

salam

fathiyyah :
erm,hahaha..aku lagi awal??ke ko??
ko bkan nk k***n thn 3@4 ke nnt..kan2??..dont deny it..hahahaha

Noor Asyila said...

bagus2 paan..
mesti baba n ibu kamu malu-malu anak diorg cite sal zaman muda2 diorg kan..huhu..

cairoboy said...

salam

asyila :
mane de dorg malu..cma shy2 cat je..haha.

NabilahRashida said...

huahuahua...just like ma parents...huhuhu...so shweet...

tp u were not born there, i was born there!!!hahaha...

cairoboy said...

salam..

bie shunshine :
yelaa...im wasn't born there..but im made in teaneck k..hahahahha..so,we're fair...

princess said...

ttbe mlm ni gatal g selongkar ur blog tgk post lme2..hehe.. :p

sweet nye dorg..ade ati nk kawen OC ker..hehehe.. :p

cairoboy said...

princess :
hahaha...kalau dh tu yg terbaik 4 myself...y not??