Tuesday 8 July 2008

Rakan..Kawan..Sahabat..Zamalek..at cairo

Assalamualaikum wbt...

Kali ni,aku nak share dengan kalian semua tentang sahabat2ku....kebanyakan mereka baru ku kenal di Cairo...cukuplaa sekadar aku bercerita serba sedikit tentang mereka ok,kalau nak tulis panjang2....tunggu aku cukur janggut,tumbuh balik pun x tentu akan siap..hehe...ok2,aku cite ea...ni die,memperkenalkan.........




*Helmi a.k.a Menthol*

Hurm....Muhammmad Nurhelmi Bin Mohd Lukhman....energetic,sempoi,generous,bijak,pandai amik hati...antara sifat yang aku boleh katakan ada di dalam diri menthol...aku x biasa panggil dia Helmi,sebab bunyi macam skema,haha...lagipun die yang suro panggil die menthol....actually,aku start kenal die time preparation kat Shahputra dulu..die ni memang laa peramah orangye..ramah nak mati..thats why laa dia ni ramai sahabat...semua orang dia akan tegur..sampaikan anak bawab bawah imarah aku pun die nak tegor......hehehe,gurau je thol....dia ni bekas Ketua Pelajar SDAR...no wonder laa dilantik sebagai pengarah bersama dinner batch haritu..hehe...

Akhir2 ni,die hantar aku ke airport,untuk balik ke Malaysia..ade laa 1 benda yang x dikehendaki berlaku...die laa yang tolong aku itu dan ini....how lucky i am have a friend like him..alhamdulillah...senang sikit urusan aku pada hari tu..Menthol juga roomate aku..sejak dari KSP lagi...best duduk 1 bilik dgn die...borak,melawak,kutuk2 orang,cerita pasal gurl...semua dengan die..haha,sweet memory...kalau boleh,xnak berpisah dengan die sampai tahun 6 di Cairo....susah woo,nak cari kawan cam die..hehe..Btw,well done Thol..berjaya arrange dinner hari tu...really enjoy it...




Ijud..Me..Thol


*Ijud a.k.a TJ*

Hehe..mesti semua tertanya2 kan TJ tu stand for what kan??sorilaa,aku xleh nk bgtau aa...itu rahsia kerajaan Imarah 52,hehe...Ijud atau nama sebenarnya Mohd Izzuddin Bin Subari...dilahirkan di somewhere di bawah langit atas tanah....dulu die sekolah di SAMBEST...Sekolah Menengah Agama Bestari JAIS....well,he is da 'rajinest' student among us yang kepala gila2....result mid year die pun gempak...kalah Amir Daus..respect aa ko jud....seorang yang berjambang n berambut 'megi'..hehe..kalau lapar,jumpa je die...insyallah die bagi..sebab die seorang yang pemurah..tapi baik2,die ni cam singa kadang2....kalau salah cakap jerk...abis aa rambut korang,die tarik....hahaha...dulu,sebelum aku kenal ijud,aku ingat die ni seorang yang skema..(sori ea jud,hehe)...tapi tengok2,bile kenal....1 kepala dengan aku....haha....bile buat ape2,kitorang gerak same2...lagi2 lepas aku kena 'kerja' di bawah die time dinner batch haritu...pergh,like hell..suro tu,suro ni...lek jud ea....saje je nie....btw jud,thanx tumpangkan umah ko selama sebulan haritu...mintak halal makan minum aku selama kat umah ko tu....ade mase,jemput aa datang umah baru aku kat Giza ea..hehehe...





*Asyila a.k.a Cik Teddy a.k.a Spongebob*
Noor Asyila Binti Ismail...pakcik Mail kurniakan nama ini kepadanya...1st time aku kenal die,time sama2 jadi AJK Makanan sambutan Aidilfitri di Fustat...yela,1st time kerja bersama,mula la kenal...hurm,akak ni sekolah kat KISAS..budak kelas 1st tu....segan pun ade bile berkawan dengan die ni...yela,budak pandai KISAS..hehe..actually,dulu sebelum kenal dengan dia,aku ingat,die jenis yang thiqah..(sori ea,no offense)..tapi,rupa2nye..sporting giler...baik hati..and kuat menolong rakan2 lain....walaupun kalian tengok die kecil dari segi fizikal...tapi,orang kate kecik2 cili api....kata2nya sering kali membuatkan aku terkelu seribu bahasa bila berinteraksi dengannya,hehe....haritu aku dan rakan2 lelaki yang lain tolong die 1 rumah pindah ke Munirah..guest what??die masak mee rebus..xtau aa tol ke x mee rebus..not bad aa...sdap gak.....leh jd chef..hehe...lg satu,asyila ni sensitif tau...baik2..kalau die dah marah..pandai2 laa korang pujuk balik....

pasal name tu....ade laa sebab kenapa aku memanggil die dengan nama2 tue...kalau nak tahu...bayar aa wei!!




*Fathiyyah *

Hurm,Wan Fathiyyah Binti Wan Ibrahim...rakanku yang mempunyai minat yang same seperti kebanyakan budak lelaki yang lain...die suke bola sepak and tengok movie yang kebanyakan budak pompuan x suke tengok...well,pelik2 die pun,die tetap pompuan...die bkan tomboy tau..hahaha....1 thing that interesting bout her is,she has voice same as Ellyana..tau kan,pelakon cite Dunia Baru tue...kalau korang x caye,pegi laa dengar suara die bile die tengah menegaskan something..sebijik..heheh...jgn marah ea fathiyyah..just try to be honest...Fathiyyah ni juga kaki blogger...
setiap kali balik kuliah jerk,x cyber cafe Mawardy,cyber cafe Cool Net akan jadi mangsa kerakusan die....erm,pelik kan perangai die..tapi ok aa...at least,die buat benda yang berfaedah,x macam korang,pegi cyber cafe,Friendster...YM...ape korang dapat..hahahaha....lastly,she really nice...sanggup berkorban untuk kawan2(refer to bayaran 80LE yang short time dinner dulu),hehe... and she really concern about people surrounds her...btw,well done for the dinner..ade ability untuk jadi pemimpin muslimah yang berjaya.....insyallah..




Fathiyyah..Chep..Asyila

*Sharifah Syahirah a.k.a Chepingu *


Chep,nama sebenar die Sharifah Syahirah Binti Tengku Syed Manso....dulu sekolah kat SBPI Mersing(name baru die aku xtau aa,sori chep)....kawan baik Asyila..selalu berkepit je 2 orang ni...pergi mane2 mesti nampak muka mereka berdua....pelik2,pompuan memang camni eak...huhu...Chep obses dengan kucing die....Pingu n ape ntah name lagi sekor tu....YM die,FS die...sume letak gamba haiwan peliharaan die tu..abis laa ko kucing2 sekalian,tuan ko balik Malaysia nanti,siap sedia laa untuk dibuli...haha..tuan korang tu,dah lama memendam rindu kat korang,hehe....Chep ni berwawasan tinggi,highly motivated person...tiap kali aku chat dengan die,mesti ade kate2 yang menaikkan semangat...she think out of the box...sentiasa optimis dengan dugaan yang dihadapinye...ingat lagi,die penah tolong 'release'kan bad mood aku time tension uruskan transportation untuk dinner batch dulu...thanx a lot Chep...nanti aku belikan ko lolipop ea...hahaha


Medad


*Amer Dad a.k.a Lone Ranger*


Muhammad Amer Dad Bin Dzulkifli atau nama timangannya Medad....handsome orangnye..sape tengok,confirm cair aa dengan die...lagi 1,die cool giler...ko buatlaa die marah camne pun..die tetap dengan senyuman kerang busuknye....sambil berkata,'sengal la ko'....hehe...die dulu 1 sekolah dengan Ijud,SAMBEST.....haaa,kalau korang nak cam budak SAMBEST ni senang jerk..tengok rambut dorang,sepesen jerk...ala2 afro gitu...cam The Beatles pun ade....dulu diorang ade buat band ala2 The Beatles gak,tapi x menjadi..tu yang sume lari ke Cairo,buat medic,hahaha.....Medad laa tempat aku selalu melepaskan emosi...emosi ea,bukan kentut...die laa yang selalu tolong aku untuk keluar dari masalah aku...aku pilih die,sebab die cool....n sempoi....thanx pal,huhu..1 interesting bout him is,he so loyal to someone dat he like.....aku je tau kisah suka dan duka die....so,kepada aweks2 kat luar tu..kalau nak tackle Medad,fikir dulu 2,3 kali..sebab die single but NOT available..hehe




Macha

*Pudin a.k.a Macha*


Mohamad Saifudin Bin Ibrahim namanya...mamat ni,memang lawak giler...kalau masuk rancangan Raja Lawak..aku gerenti die akan menang..haha..setiap kali lepak dengan die,confirm aku akan jadi macam orang x betol akal.. gelak jerk sentiasa....aku jadi rapat dengan die time exam mid year hrtu...selalu lepak,study same2 dengan die....die dan Thol selalu mengajarku cara2 untuk menghafal sesuatu dengan menggunakan cara mereka yang agak 'sengal' (ingat lagi mase study Physio,haha)....eventho dia bukan berasal dari sekolah yang gempak2,tapi i still respect him because he is one of the students yang berasal dari sekolah menengah biasa yang dapat tawaran belajar ke oversea....respect laa lu macha!!!kalau ade pape masalah nak menghafal something,refer to macha k....pakar 'cara menghafal'...hehe



Ayu..Fathiyyah


*Ayu Amiza *

Ayu....waa,cuaknye bila berkatakan tentang rakanku sorang nie...sekali pandang,memang takut aa nak bercakap dengan die..mau x kena balas dengan ayat2 'debate' die nanti...tapi bila kenal,hurm layan aa...haha...die faham ape kita cakap,n kite leh faham ape die kate..mashi??..hehe..die ni bekas boxer sekolah..oooppps,silap2..bekas debater...debater BI SMAP LABU....erm,penah gak laa dikalahkan dengan debater sekolah aku....hehe,jgn marah ea ayu..gurau2 je...die ni pegang jawatan as ketua batch aku,bagi pihak student pompuan aa..seorang yang tegas,berpendirian teguh,good listener and good motivator..I respect her leadership...kalau die nak buat something...die akan buat...susah nak argue lagi...tapi kalau pandai amik ati die...insyallah boleh kot nak ubah ape yang die tegaskan tu....ni kalau masuk RMC,leh jadi calon Senior Under Officer(SUO) - jawatan paling tinggi di kalangan setiap pelajar kat sekolah aku dulu....dulu,mase batch aku kena naik bas ke universiti,ade satu hari tu,Ayu and Fathiyyah kalau x silap aku,kenakan aku di dalam bas...mereka berpakat kenakan aku dengan budak2 TKC,STF n SESERI....yela,aku kan dari RMC...saje je mereka tue..haha..malu + marah aku time tu...tapi,bila terkenang kan balik benda tu..aku akan tersenyum kambing sorang2......hahhaha...Ayu ni laa budak 1st yang kenakan aku kat Mesir...hahaha...nasib2....nasib baik laa ko kawan aku Ayu...hehehe...




~Kepada kawan2ku di atas,jika ada kata2ku yang membuatkan korang terasa ati,cepat2laa bagitau aku ea....nak mintak maaf nanti....aku hanya bergurau jerk.....sekadar suka2 meluangkan mase kosongku di rumah...harap ukhuwah kita berkekalan hingga ke akhir hayat..amiin...~

~Aku sangat bersyukur kepada Allah sebab dikurniakan rakan2 seperti mereka...banyak membantu ku dalam hal2 seharian,study dan lain2....susah senang kita,gelak tawa kita,suka dan duka kita..harap akan menjadi kenangan sepanjang hayat kita...(sori aa,ayat terjiwang sangat aa)hehehe... ~

~Kepada rakan2 yang lain...nama korang aku x tulis,bukan sebab pilih kasih ea...just mention teman2 yang rapat dengan ku...pape pun,you all still my friends....harap korang faham...~





Love You All....

Friend Till Eternity...

Live Life Well....

Kullu Sanah Wenta Taiyyibin....








Luahan hati..

Cairo Boy



***sedey woo....bukan senang paan nak tulis 'ayat2 cinta' camni..hahaha

papepun....harap terhibur...

11 comments:

Anonymous said...

salam.........
Selalu dok baca cite2 dari dak2 pompuan di cairo ni...waduh ni dah ade plak vesi rijal....teruskan usaha..mcm nilah baru sama naik..hah suruh dak2 laki lain buat blog gak..baru best.!!!teruskan beb...

[MH] said...

haha...setuju ngn peng'komen' di atas..haha..paan ni mmg lain dr yang lain..mengalahkan fathiyyah agaknyaa..

apapun,terharu aku paan...adoii la,apsal la kawan2 aku suka buat org terharuu niii...

nnt aku dtg umah,jgn hidang nescafe tau,aku kureng minat la nescafe..hehe

UB-to-be said...

wohooo
i was the one who's supposed to be the first tau td..
huhu~

btw,
jiwang gle ayat ko paan,
nak wat camne, name pun luahan hati...hehe~
kembang la org2 yg ko puji tuh
(kan fathy kan??)

pe2pon,
if you think that they r gr8 friends of yours, diorg pun mesti rase ko pun great friend of theirs.
kalau ko rase cam bertuah gle dpt kwn2 cam diorg,
ak rase diorg pun mesti lg rase gile2 betuah dpt kwn cam ko..

living in cairo best kan??
hahahahahaha

cairoboy said...

erm,dats ryte aimi...
i hope dat we all nye ukhuwah kekal berpanjangan....
hehe,live in cairo....great!!really2 great...like it....

fathiyyah,jgn nangis tau...haha..xmo nescafe ea...hahah,nnt aku bg air kosong je ea..hehe

[amiza malik] said...

adoi ko paan
kalo aku ade boypren kompem die jeles!!

hahaha..srot2..lap2 air mata n air idong keharuan

Sharifah Syahirah TSM said...

Paan!hoho..terharu maa..eish..rase cm nak nanges..tp ilang plak ke'macho'an nnt..hehe..eit..clap la name ayahku..bkn tuan tau..tengku..tp xpe..tahniah sbb eja sharifah syahirah dgn tepat!thanx frenz!pingu sgt terharu bg pihak tuannye..pape pn..tgk la bntg sokmo2..n jangan cepat marah~haha

cairoboy said...

salam

lelakideal :
thanx 4 da support...well,sometimes we need to adapt to the new environment..4 me,x salah if we talk bout somebody else..janji niat betol..otherwise,cmne nk think out of mind..hehe..bte,may i noe u??

ayu :
haha..knape 'kalo aku ade boypren??'..bkan mmg dh ade ke??hehe..kalau die jeles,gtu aku...aku buang cte sal ko..huhu..btw,burok beno bunyi 'sroot' tu..eeyarks!!

chep :
hehe,salah ea..aku dh btolkan..jgn risau k...aku slalu je tgk bntg..hehehe...btw,krm slm pingu utk aku..hhuhuhu..

Noor Asyila said...

paan..terharu gler bce entry terbaru nii..
baru je bace, bergenang air mate saya nii..huhu..(chewah ayat)
mmg surprise la bnda nii..
btw, tq paan..
satu yg tak puas hati, ko menipu sal masakan kite tu kan??haha.. kna jujurla paan..

cairoboy said...

salam...

asyila :
hehe,nangis plak makcik ni..
xpe2,tisu ade kan...jgn meleleh hingus cam ayu dh laa..hehehe...
btw,tu jwpn jujur laa...hehehe

Anonymous said...

huhahuahuua...best mbace..tp aku still x pahm cne korg2 nie leh tulis sume nie..

cairoboy said...

salam..

huda :
ko nk tau rahsia nye ke??
snang je..ko kna jd seoran yg rajin n sporting dlm hal2 yg sepatutnye..ade faham??