Thursday 19 March 2009

Tagzzzzzz...

Benda alah ni kdg2 annoying,sbb nak kena jawab soalan yg kdg2 tak terfikir dek akal... tp bnda ni membantu utk releasekan stress study jgak...hilang sikit serabut kat kepala otak aku ni..

Aku tak suka di tag...tp,biasa la..orang hot..sume nak tag aku...wakakakakakaka...
Aku dapat tag2 ni daripada blogger2 yg sempoi lagi macho... Ok,mari start jawab tag...sori,aku tangguh2 sampai kena jawab 4 tag sekaligus...sori kalau pjg sgt..

heeee (^.^)



*************************************************************************************

1st TAG
dari junior aku....Efa


1. tunjukkan gambar muka depan buku yg awak baca baru kejap td sblum ngadap pc (guna pc cam pun bleh)


2. citer ar skit pasal buku tu!
Buku ni menceritakan tentang perbezaan psikologi antara wanita dan lelaki...bagaimana lelaki boleh bertahan dgn bebelan wanitam,kenapa wanita suka berborak
pjg,mengapa wanita boleh buat 5 kerja dalam masa yg sama,walhal lelaki tidak...dan byk lagi cerita berkenaan dgn 2 kaum manusia ini...serba sedikit memberikan gambaran kpd aku ttg bagaimana nak berhadapan dgn orang ramai,apa reaksi mereka dlm keadaan tertentu,serta tidak kurang juga body language yg mereka tunjukkan ketika berbual...well,its a good book actually...start to learn about others,especially to doctor wannabe out there..b'coz,we will deal with different kinds of human someday,somehow....

3. Anda minat atau tpaksa baca buku tu?

Minat..


4. cabar sekurang2nya 4 org jawab tag anda!
Fathiyyah
Princess

Musegalo

Em


5. letakkan link diorg kat blog anda! tu jerk.....sonang kan?

dah berzaman dah aku letak...


*************************************************************************************

2nd TAG

dari Atiqah Mustoffa..she got 11 A's in her SPM recently..well done!!


1) Who are you?
me?? a cute boy,a dribbling machine,a hot stuff,a phsycologist and a kind-hearted person...hahaha...

2) Who is more important to you? Friends or boy/girlfriend?
no comment..

3) How often do you think of committing suicide?
ubi nye soalan...mane pernah...aku dh laa paling unggul antara berjuta2 sedara2 aku yg lain berebut nk hidup kat dunia ni,pastu nak sia2 kan lak hidup ni...tak kawen lagi bai...agak2 aa nk bunuh diri..haih~

4) Do you think you have enough confidence?
80%...sebab jarang berckp kat depan org ramai...

5) How many babies you want?
5 ok kot..leh aa main bball 3 on 3 dgn aku nnt..haha...sengal~

6) Do you believe in seeing a rainbow after the rain?
erm...not really...tp kalau ade,aku suka fikir...pelangi ni berbentuk apa??bentuk cincin ke separuh bulat??

7) What is your goal for this year?
pass my exam and proceed to 3rd year of study..and,volunteer works during my summer holiday...weee~

8) What's a perfect boy/girlfriend /like to you? (List 10)-
-beragama
-berilmu

-cantik dan comel

-pandai bawa diri

-independant

-sporting

-setia

-hormat org tua dan org2 sekeliling

-terima aku seadanya

-pandai amik hati

9) What feeling do you love most?
happy....(^.^)

10) What are the requirements you wish from the other half?
try to improve to be the better..

11) Is there anything you wanna tell the people you hate?
wei ubi,ko pergi mintak maaf balik kat org yg ko dh pernah sakitkan hati tu...cepat!!!

12) What does flying means to you?
flying??its a feeling when you've been love-struck by someone...

13) What do you crave for the most currently?
ayam percik n air tembikai....slluurrpp :P~

14) Who's hotter? Chace Crawford or Kevin Peake?
aku rase laa,daripada nama Chace Crawford kot...

15) Describe the person who tagged you in 5 words.
-muka matang
-helping hand

-sempoi n sporting

-smart n intelligent

-a gud listener i guess


16) What have you done to yourself make yourself happy?
be a gud boy...tak buat masalah dlm hidup...n always be positive..

17) If time were to rewind, when will you want it to be?
my old-boys time at RMC...
18) What are your fear(s)?
height
snake
and a crying woman...



Tak mahu tag org lain!!!

*****************************************************************************************************************

3rd TAG

its comes from Fathiyyah


FOUR NAMES THAT FRIENDS CALL YOU:
1.Pa'an
2.A'an

3.An

4.Farhan


FOUR MOST IMPORTANT DATES IN YOUR LIFE:
1.22 Feb 1898
2.15 Aug 1989
3.06 June 2006

4.31 Aug 2007


FOUR THINGS YOU'VE DONE IN THE LAST 30 MINUTES:
1.Makan roti coklat cicah Milo
2.Dgr lagu kat Winamp
3.Blog-hopping

4.Tgh jawab tag maa!!


FOUR WAYS TO BE HAPPY:
1.Always be optimist
2.Talk to friends

3.Motivate other people,indirectly you will also be motivated

4.Blog-hopping ang listen to RnB songs


FOUR GIFTS YOU WOULD LIKE TO RECEIVE:
1.A stethoscope
2.Pair of latest model of basketball shoe

3.Books

4.Free ticket flight back to Malaysia during holiday...i wish to..


FOUR OF YOUR FAVORITE HOBBIES:
1.Blogging
2.Playing Basketball

3.Reading..esp,motivation books

4.Sleep


FOUR PLACES YOU WANT TO GO FOR VACATION:
1.Aussie
2.UK

3.Europe

4.Russia,maybe

FAVORITE DRINKS:
1.Teh Tarik
2.Air Tembikai

3.Ibu's Puding with Coctail

4.Teh Ais


FOUR THINGS ALWAYS FOUND IN YOUR BAG:
1.Books
2.Johnson's Moisturising Cream

3.Vaseline

4.Pencil case


FOUR FAVORITE COLORS:
1.Light Blue
2.Pink

3.White

4.All metallic-based colour

TOP FOUR HANGOUTS:
1.KLCC
2.CS

3.Times Square

4.Everywhere that i can find my friends


TOP FOUR U LOVE SO MUCH:
1.My family
2.Her

3.My friends

4.My ex-Teammates


TOP FOUR THINGS SPECIAL TO YOU:
1.Me myself
2.My precious teenagers life

3.People surrounds me

4.My belongings


TOP FOUR WHO YOU THINK WILL ANSWER THIS SURVEY:
1.Asraf Al-Faiz
2.Nabil

3.Nabilah Rashida

4.Efa


TOP REASON WHY YOU ANSWERED THIS SURVEY:
The only reason is because she is my friend



****************************************************************************************************************************************

4th TAG
its from Ihsan Hamdan...my classmate,teammate and rival...wakakaka!!


Attention!
i. Once you've been tagged, you are supposed to write a note with 16 random things, facts, habits or goals about you
ii. At de end, choose 16 people to be tagged
iii. You have to tag the person who tagged you. If i tagged you, its because i want to know more about you


1.Dulu mase sekolah rendah,aku bersekolah kat sekolah cina...nak tau,masa darjah satu,setahun aku asyik nangis je mase kat sekolah...tak faham apa2 yg cikgu ajar,aku rasa mcm nk keluar je dari sekolah tu,tp Baba berkeras tak bagi aku keluar...alhamdulillah,bila keluar2 dari sekolah tu..berjaya dpt 4A3B dlm UPSR...subjek Bahasa Cina aku,2 2 dpt B...~kambang sekejap~

2.Kat sekolah ni jugak laa aku start main basketball,join basketball league...main dgn budak2 cina yg terer2...bangga seyh dpt naib johan zon mase tu...dh laa coach aku cikgu perempuan...sape sangka kan..hehe


3.Aku pernah kena halau dgn Baba keluar dari rumah...satu hari tak masuk rumah,pastu lepak je kat buaian kat luar rumah sampi ibu keluar,pujuk aku masuk balik..anak manja laa katakan...haha..

4.Mase kecik dulu,aku benci sgt2 kat Angah (adik ke2),sbb aku rase die perampas kasih sayang ibu dan baba dari aku...bila duduk sebelah2 dlm kereta,aku akan rase tak senang duduk..resah gelisah...tp,sekarang.aku dgn die dh mcm kawan karib...banyak share story masing2...hehe...thn ni die bakal menduduki SPM...gud luck ngah...chaiyok2!!!


5.Pernah termiss peluang main basketball liga All Malaysian Basketball Advancement Center (AMBAC) di Pulau Pinang...liga ni hantar hanya 2 pasukan dari setiap negeri...team aku berjaya menjadi salah satu wakil KL...tp,time selection utk team,aku puasa sunat hari Isnin...aku igt tu hanya lah training biasa...tgk2 esoknya,list nama team yg akan ke Penang dh keluar...mmg terkelu seribu bahasa aku time tu...sampai tak aman belajar sebulan...haih..kenangan tol aa masa tu..


6.pernah mencuri...banyak kali gak laa...mase kat sekolah lama time F1 dulu,curi duit koperasi...pastu curi duit ibu lagi...nakal tol aku mase kecik dulu...well,tu laa aku...hihi...


7.Ibu pernah cop aku as 'buaya' satu mase dulu..sebab aku ramai sgt kwn perempuan...tp,sekarang ibu dah tak boleh gelar aku dgn panggilan tu kot,hehe..well...


8.Ibu pernah tickkan ruangan sub-sceince utk aku time nak naik F4 dulu..die dan baba nak aku jadi engineer..tp,aku padam tick tu,aku tukar kpd pure-sceince...last2,die tau time mid year exam F4 yg aku amik aliran biologi...namun,die kene akur dgn kehendak aku yg nak jadi doktor...hehe...alhamdulillah,sekarang otw nk jadi seorang pakar anesthetic yg berjaya...


9.Dulu pernah gado dgn sorg mamat cina sbb kaco kwn sekelas aku time sekolah rendah..pastu ntah mcm mane,budak yg aku backup tu jatuh hati dgn aku...err,waktu tu darjah enam...dan budak yg minat aku tu budak cina,name die Lee Fui Chin...kat mane laa die eak sekarang...huhu


10.Aku rase aku dh matang...tp ntah laa,org still kate perangai aku kdg2 cm budak2...ape yg tak kena eak sebenarnye??ape erti matang bagi mereka??aku tak kesah pun sebenarnye,janji aku tak kaco hidup dorang...tp,mulut dorg tu aa yg buat aku sakit hati...cm bontot ayam!!!


11.Aku pernah ade sahabat baik...baik giler aa dgn die...tp,last2 sbb seorang makhluk bernama perempuan,die tikam aku dari belakang..tp,ni bukan kes berebut teman wanita ea...aku rase aku pernah kot cite sal bnda ni kat entry aku yg lps2...huhu


12.Aku mmg sensitif bila berbicara ttg hal persahabatan...jgn sesekali cuba nak rosakkan persahabatan kat depan aku kalau korg tak nak rase ayat pedas dari aku...hahaha,try aa sekali...


13.Recently,aku tgh dlm proses nk jadi org dewasa...tp,at da same time nk maintain perangai aku yg lame...boleh ke ea agak2??aku tgh try...hehehe

14.Ramai kwn2 aku soh aku kawen...yela,kawen mmg bahagia...tp disebalik perkahwinan tu ade 1001 rahsia yg kita tak tau...mungkin ok,mungkin tak...so,prepare laa diri sebelum kawen,sesungguhnya kamu tak akan menyesal dgn tindakan kamu itu...


15.Org pernah gelar aku The Dribbling Machine,sbb aku dribble bola basketball laju...tp,itu sebenarnya bukanlaa satu pujian,malah ia satu kritikan yg diberikan kpd aku,sbb aku dribble bola laju,tp banyak kali double (salah satu foul dlm basketball)


16.Ramai tak suke dgn perangai aku sbb aku ni berperangai terlalu open dan tak ade batas perangai,tapi ramai gak yg mencari aku hanya bile mereka dlm keadaan susah...itu ke namenya kawan???


Sori,tak mahu tag org!!hehe...

4 comments:

musegalo said...

"nak tau,masa darjah satu,setahun aku asyik nangis je mase kat sekolah.."

>> alaahai..manjanya..haha!

"Ibu pernah cop aku as 'buaya' satu mase dulu"

"pastu ntah mcm mane,budak yg aku backup tu jatuh hati dgn aku..."

>> sampe skarang pun ko still hot..kan kan kan?

"Ramai kwn2 aku soh aku kawen...yela,kawen mmg bahagia..."

>> nak kawin ajak aku! kalo x..haha! Calon dah ade..bile lagi?

"Org pernah gelar aku The Dribbling Machine,sbb aku dribble bola basketball laju."

>> senanya ko memang power paan..power rangers..kale pink..

haha!

[MH] said...

ni tag kombo eh paan..
terer laa

tp aku punya tak lg banyak dr ko kot. tgh beratur,ngah ngah ngah..

haha

Noor Asyila said...

uiks..semangat gle jawab tag!kagum3!

rini nak exam pon ade masa lagi kan..isk3..

itzz g0oddd!! said...

mak aii ni bape lame ko kumpul tag ni.bapak banyak..

semangat habis paan!!